videoprilog Emine Macić (Dnevnik 2)

Prednacrt novog zakona o zaštiti potrošača BiH je skoro dvije godine u ladici

BiH prije 2 godine

Prava potrošača česta su tema, ali kupci i dalje nisu u potpunosti upoznati o pravima koja su im na raspolaganju i misle da je uzaludno boriti se za njih. To trgovcima olakšava izbjegavanje zakonom propisanih obaveza. No, pristup će neminovno morati biti promijenjen.

Zakon o zaštiti potrošača BiH predstavlja krovni zakon za reguliranje potrošačkih odnosa, te ukazuje da svaki kupac ima pravo reklamirati kupljeni proizvod ili pruženu uslugu. To je samo teorija, građani kažu da je u praksi drugačije.

Naši sagovornici smatraju da su njihova prava najviše ugrožena u svakodnevnoj kupovini hrane i pića. Dodaju da je čest slučaj da potrošači ne znaju svoja prava te da njihovo neznanje nekada zloupotrebljavaju trgovci.

"U skladu sa Zakonom, potrošači trebaju uvijek nedostatke na proizvodu ili pruženoj usluzi prvo reklamirati isporučitelju, a zatim, u slučaju nerješavanja problema, obratiti se ili inspekcijama, instituciji Ombudsmana ili udruženju za zaštitu potrošača”, navode iz institucije Ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.

Najbolja zaštita potrošača jeste informiranost i znanje. Svaki potrošač mora se voditi načelom jednakosti strana, odnosno da za svoj novac dobije ekvivalent proizvoda ili usluge. U slučaju da trgovac ne odgovori na zahtjev potrošača, u propisanom zakonskom roku slijede novčane kazne u iznosu od 2.500 do 5.500 KM.

“Ako je zahtjev prema trgovcu opravdan, on je dužan u roku 8 dana da zamijeni proizvod i da postupi po zahtjevu potrošača. Ako on smatra da zahtjev nije opravdan, dužan je da u roku 8 dana pismeno odgovori. Ako i dalje postoji neslaganje imeđu potrošača i trgovca, taj spor se rješava vještačenjem”, kaže Elmir Ramić, glavni federalni tržišni inspektor.

Podsjećamo, Prednacrt novog zakona o zaštiti potrošača Bosne i Hercegovine skoro dvije godine stoji u ladici Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine. Očito da do daljenjeg nije u planu njegova realizacija, iako se njime naša država usaglašava s direktivama EU-a, a to je jedna od naših obaveza na putu ka Uniji.

federalna.ba

prava potrošača
Preporučeno
Zakon o zaštiti potrošača u RS u javnoj raspravi, udruženja protiv kraćeg roka za reklamaciju
Ekonomija prije 1 sedmice

Nakon 13 godina od donošenja Zakona o zaštiti potrošača u Republici Srpskoj, Ministarstvo trgovine i turizma...

Prava potrošača regulisana zakonom, ali se u velikoj mjeri krše
BiH prije 2 godine

Savjet potrošača Bosanskopodrinjskog kantona (BPK) Goražde, u saradnji s Federalnim ministarstvom trgovine, da...

Dobro informisan i educiran potrošač zaštićen je na tržištu
BiH prije 2 godine

Uz veće cijene i niska primanja, sve više se govori o pravima potrošača, ali mali broj građana zna koja prava...

Potrošači nezainteresovani za svoja prava
BiH prije 2 godine

Svijest potrošača djelimično se počela buditi pojavom korone kada je zabilježen rast cijena osnovnih životnih...