Opel slavi 50. godišnjicu Elektro GT-a koji je postavio šest svjetskih rekorda
Iako se revolucija električnih vozila može činiti relativno nedavnom, istina je da obećanje električne mobilnosti odavno nije novo. Uzmimo za primjer postavljača rekorda Opel Elektro GT iz 1971. godine.
Automobil je na kraju postavio šest svjetskih rekorda s Georgom von Opelom, unukom osnivača kompanije Adamom Opelom, za volanom. Iste godine kada je Apollo 15 odveo električni buggi (zvan Lunarno rotirajuće vozilo) na Mjesec, Georg von Opel postavio je sljedeće rekorde.
Rekordi potiču iz modificirane verzije sportskog Opela GT. Dvosjed se proizvodio od 1968. do 1973. godine, a pokretao ga je 1,1 ili 1,8-litreni četverocilindrični motor snage 67 KS i 102 KS.
Prelazak na električni pogon zapravo je pomogao GT-u da napravi više snage. Opel je automobil opremio sa dva Boschova istosmjerna motora koja su neprekidno proizvodila 120 ks, ali su mogla pružiti najveću snagu od 160 ks.
Ipak, glavna prednost serijskog automobila nije bila njegova snaga već težina. Sa težinom od samo 940 kg sa većim motorom i 845 kg (manjim motorom), bio je lagan koliko i zgodan.
Da bi napajao te motore za duže rekorde, Opel je morao dodati nikl-kadmijumske baterije u vrijednosti od 740 kg. Baterije su „sjedile“ pored vozača i bili su ukupne težine 1.700 kg, ili dvostruko više od najlakše verzije starog automobila. Dodatna težina značila je da su Opelu Elektro GT potrebne mnogo teže opruge.
U međuvremenu, kako bi se pomoglo što efikasnijem kretanju, Continental je razvio posebne gume visokog pritiska za smanjenje otpora kotrljanja, dok su branici, ogledala, ručke na vratima i usisnici za zrak uklonjeni kako bi bio aerodinamičniji.
Sve je rezultiralo vremenom od četvrt milje od 16,8 sekundi. Iako nije izvanredan po današnjim standardima, nije bio previše loš ni po tadašnjim standardima. Automobil i vozač 1972. godine okrenuli su 911T na 15,1 sekunde.
Ipak, u posljednjih 50 godina postignut je veliki napredak. Čak će i prilično mala Opel Corsa-e udariti 100 km/h za 8,1 sekundu. Elektro GT-u je u međuvremenu trebalo 19,358 sekundi da dostigne 93 km/h.
federalna.ba
Preporučeno
Opel predstavio novu Astru
Nekad jedan od najpopularnijih kompaktnih modela se vraća u novom izdanju ojačan radikalno izmijenjenim izgled...
Nova Opel Astra dolazi do kraja godine
Sudeći po prvim detaljima, nova Astra bi mogla postati najatraktivniji model segmenta. Ne treba puno da bude a...
Novi Grandland: Novo lice Opelovog SUV-a
Idući na redu u obnovi Opelove game je Grandland, veliki obiteljski SUV s brojnim adutima. Najveći SUV u ponu...
Ovo su prvi detalji nove Opel Astre
Dugo iščekivana nova generacija Opelovog kompakta polako razotkriva svoje obline. Stellantis koncern je u ofen...
Opel razotkrio Mantu GSe ElektroMOD
Mantu novog doba pokretat će elektromotor snage 108 kW (147 KS), a koji će se napajati iz litij-ionske baterij...
Opel Frontera: Trideset godina terenca koji je preokrenuo europske trendove!
Opel Frontera prvo je terensko vozilo sa stalnim pogonom na sve kotače i rekreacijskom namjenom na europskom t...