Opel Frontera: Trideset godina terenca koji je preokrenuo europske trendove!
Opel Frontera prvo je terensko vozilo sa stalnim pogonom na sve kotače i rekreacijskom namjenom na europskom tržištu. Japanski klon u kratkom roku postao je prodajni hit i uzor europske konkurencije.
Nekada je na automobilskom tržištu vladala uređena situacija: automobili su se dijelili na udobne limunzine za vožnju cestama i purističke terence za vožnju bespućima. Vožnja asfaltom u tim rustikalnim terencima za vozača je bilo sve osim zabavnog doživljaja. Stvari je promijenio Opel 1991. predstavljanjem svog rekreacijskog vozila s pogonom na sve kotače imenovanog Frontera (španjolska riječ za granicu). Bilo je to vozilo prilagođeno potrebama kupaca devedesetih godina, a koji su cijenili slobodno vrijeme, bili sportski aktivni i željeli su vozilo višestruke iskoristivosti. Zapravo, u ovom slučaju Opel je predstavio dva sasvim različita koncepta.
Kompaktna Opel Frontera Sport sa skraćenim osovinskim razmakom predstavljala je ono što danas nazivamo SUV-om, dok je verzija sa petora vrata i dužim osovinskim razmakom prethodnik aktualnih off road limuzina. Opel je predstavljanjem Frontere zapravo započeo automobilsku revoluciju u segmentu 4×4 vozila s cestovnim manirima koja je danas svjetski trend na automobilskom tržištu. U pozadini ovog uspješnog SUV prvijenca krije se zapravo suradnja unutar General Motorsovih podružnica. Isuzu je bio tada dio GM-ova portfelja kao i Opel, a japanski proizvođač je u off road segmentu već imao bogatu tradiciju započetu 1981. Frontera je bila europski klon modela Isuzu Amigo (kraća Frontera) i Isuzu Rodeo (duža karoserijska verzija Frontere).
Europeizaciju je proveo internacionalni tim inženjera, a proizvodnja se odvijala u tvrtki IBC Vehicles u britanskom Lutonu, gdje danas Opel producira Vivaro i Zafira Life modele. Ovaj British made model karoserijom i mehanikom sa znakom Opela/Vauxhalla u potpunosti je odgovarao japanskim blizancima, a za potrebe europskog tržišta Opel je iskoristio tek svoje motore. U kraću Fronteru Sport ugrađen je tako 2,0 l benzinac sa 115 KS, dok je za dužu bio na raspolaganju 2,4 l sa 125 KS poznat iz Omege i 2,3 litarski turbodizel sa 100 KS. Važno je napomenuti da su oba benzinca već tada imala trostazne katalizatore. Po pitanju prijenosa snage vozaču je na raspolaganju bio petstupanjski ručni mjenjač, a Frontera je primarno koristila stražnji pogon uz i mogućnost prebacivanja u 4×4 mod te korištenje redukcije. Za izmjenu vrste pogona Fronteru je trebalo prethodno zaustaviti na mjestu!
Frontera je još koristila klasičnu šasiju u obliku ljestava koja je nosila podvozje sa motorom. Na šasiju je učvršćena karoserija koja je počivala na posebnim gumenim podloškama kako bi se izolirala buka i vibracije. Takav sistem odgovarao je i lakšem servisnom pristupu pri održavanju vozila. Opel je 90 posto karoserije zaštitio cinčanjem sa obje strane, a sama karoserija prošla je proces zaštite od korozije u čak deset stupnjeva. Posebnim postupcima zaštićena je i šasija, a još je ugrađen i cijeli niz plastičnih dijelova kako bi se podvozje zaštitilo od mehaničkih oštećenja. Sport verzija Frontere Soft top imala je i dodatnu atraktivnost zahvaljujući sklopivom platnenom krovu iznad drugog reda sjedišta pa ste tako dobili na raspolaganje i svojevrstan pick up. Straga se ovdje mogao dodati i hard top za zimsko razdoblje. Instrumentarij je ipak ostao od Isuzua, ali su obloge vratiju i sjedišta bila domaći proizvod tako da se vozač ipak osjećao kao Opel Fahrer.
O uspjehu novog SUV koncepta govori činjenica da je Frontera proglašena u Njemačkoj off road modelom godine 1991. i 1992., a 1993. i 1994. Frontera je bio najprodavaniji off road model u Europi s njemačkom kao najvećim tržištem. Više od 320.000 primjeraka je registirano! Premda je samo ime Frontera sugeriralo na granicu, njezin uspjeh porušio je europske granice svojim prodajnim uspjehom i činjenicom da je započeo novi europski trend u auto industriji.
U jesen 1998. Opel je lansirao drugu generaciju Frontere s novom 16V tehnologijom kod motora među kojima je na raspolaganju 2,2 litreni dizelski motor s izravnim ubrizgavanjem te dva nova benzinca 3,2 litarski V6 (iz portfelja Isuzua) i 2,2 16V. Redizajnirani terenac sada je aerodinamičnije vanjske forme uz daljnje poboljšanje držanja i udobnosti na cesti te veću sigurnost. Najveća novost ipak je elektronički sustav No Stop 4×4 u svim inačicama modela, a koji sada vozaču omogućuje da bez zaustavljanja prebacuje između stražnjeg i pogona na sva četiri kotača.
Frontera je na tržištu opstala do 2003. godine, a do dolaska zamjenske Antare trebalo je još tri daljnje godine. Danas je prvi Opelov terenac i službeno uvršten među klasike pa požurite s nabavkom praoca europskih SUV-ova dok ih još ima dovoljno na tržištu i dok su povoljni.
federalna.ba/revijahak.hr
Preporučeno
Opel predstavio novu Astru
Nekad jedan od najpopularnijih kompaktnih modela se vraća u novom izdanju ojačan radikalno izmijenjenim izgled...
Nova Opel Astra dolazi do kraja godine
Sudeći po prvim detaljima, nova Astra bi mogla postati najatraktivniji model segmenta. Ne treba puno da bude a...
Novi Grandland: Novo lice Opelovog SUV-a
Idući na redu u obnovi Opelove game je Grandland, veliki obiteljski SUV s brojnim adutima. Najveći SUV u ponu...
Ovo su prvi detalji nove Opel Astre
Dugo iščekivana nova generacija Opelovog kompakta polako razotkriva svoje obline. Stellantis koncern je u ofen...
Opel razotkrio Mantu GSe ElektroMOD
Mantu novog doba pokretat će elektromotor snage 108 kW (147 KS), a koji će se napajati iz litij-ionske baterij...
Opel slavi 50. godišnjicu Elektro GT-a koji je postavio šest svjetskih rekorda
Iako se revolucija električnih vozila može činiti relativno nedavnom, istina je da obećanje električne mobilno...