Novi skandal na pomolu: plug-in hibridi s lažiranim emisijama
(Izvor: carscoops.com)

Novi skandal na pomolu: plug-in hibridi s lažiranim emisijama

prije 4 godine

Europska grupa Transport & Environment, koja okuplja nevladine organizacije i promovira održivi transport, otkrila je kako su proizvođači popularnih plug-in hibridnih automobila lažirali njihove emisije stakleničkih plinova, slično kako je to Volkswagen činio u aferi danas poznatoj kao Dieselgate.

Europska federacija za transport i okoliš, skraćeno Transport & Environment, krovna je udruga koja okuplja nevladine organizacije s ciljem borbe za održiviji transport na području Europe. Njihovo najnovije izvješće, objavljeno početkom ovoga tjedna, izazvalo je velik interes javnosti jer su razotkrili tri moguće prevare na službenim podacima o emisijama stakleničkih plinova kod plug-in hibridnih automobila.

Otkriće da u stvarnosti automobili više zagađuju okoliš nego što to službeni podaci govore podsjeća na veliki skandal danas poznat kao Dieselgate u koji je bio upetljan Volkswagen. Razmjeri novog mogućeg skandala “plugingate” tek se trebaju vidjeti.

Grupa T&E svojim je testiranjem otkrila da tri popularna plug-in hibridna SUV-a, BMW X5, Volvo XC60 i Mitsubishi Outlander u okoliš ispuštaju od 28% pa sve do čak 89% više ugljikovog dioksida nego to njihovi proizvođači tvrde. Automobili su testirani u optimalnim uvjetima i u tri načina rada – samo na bateriju, samo na motor s unutarnjim izgaranjem te u modu punjenja baterija. Sva mjerenja pokazala su značajno odstupanje od službenih podataka, kao što je vidljivo na objavljenom grafikonu.

Iz grupacije poručuju da su “plug-in hibridi lažni električni automobili”, te da ne služe za vožnju u stvarnim uvjetima nego isključivo za “testiranje u laboratoriju i porezne olakšice”. Kažu kako je testiranje pokazalo da i u idealnim uvjetima zagađuju više nego što proizvođač tvrdi, a da prilikom bilo kakvog odstupanja od tih uvjeta (agresivnija vožnja ili praznija baterija) emisije CO2 još više rastu, preko svake dopustive razine.

Veliki plug-in hibridi kakvi su testirani, kažu iz T&E, nemaju dovoljno snage u elektropogonu, ne omogućavaju brzo punjenje, i samim time njihov električni pogon nije dovoljno ekološki. Iz tog razloga pozivaju nadležne u Europskoj uniji da revidiraju politiku poticaja za ovakve automobile, ali i da razmotre bolje načine mjerenja njihovih ukupnih emisija ugljikovog dioksida. Urgiraju da se to učini prilikom revizije ekoloških ciljeva EU za razdoblje 2025. – 2030. koja će biti na agendi sljedeće godine.

federalna.ba/autonet.hr

BMW BMW X5 Plug-In Hybrid Emisije CO2 Mitsubishi Mitsubishi Outlander PHEV Volvo Volvo XC60 Transport and Environment skandal
Preporučeno
"Volvo" odustao od ubrzanog prelaska na električne automobile
Tehnologija prije 11 mjeseci

Švedski proizvođač automobila "Volvo" odustao je od cilja da do 2030. godine u potpunosti pređe na pravljenje...

Do 2026. godine treba ući u sistem trgovine karbonom
BiH prije 1 godina

Bh. kompanije koje proizvodnju zasnivaju na fosilnim gorivima mogle bi izgubiti nekoliko stotina miliona marak...

Poljakinja uzela legalno tabletu za pobačaj, u bolnici je dočekala policija
Svijet prije 2 godine

Umjesto ljekara da joj pomognu pošto joj je pozlilo kada je uzela tablete za pobačaj, Poljakinju su u Vojnoj b...

U Španiji pljušte ostavke zbog vozova koji su preširoki za njihove tunele
Svijet prije 2 godine

Španska državna sekretarka za transport i šef državne željezničke kompanije podnijeli su ostavke usred kontinu...

Direktor baleta se izvinio što je lice kritičarke izmazao psećim izmetom
Svijet prije 2 godine

Jedan direktor baleta u Njemačkoj se javno izvinio u utorak zbog toga što je psećim izmetom izmazao lice novin...

Rossi postao fabrički vozač BMW-a u trkama izdržljivosti
Ostali sportovi prije 2 godine

Legendarni italijanski motociklista Valentino Rossi imenovan je za fabričkog vozača BMW-a u Svjetskom GT šampi...