U Španiji pljušte ostavke zbog vozova koji su preširoki za njihove tunele
(Izvor: Ilustracija)

U Španiji pljušte ostavke zbog vozova koji su preširoki za njihove tunele

Španska državna sekretarka za transport i šef državne željezničke kompanije podnijeli su ostavke usred kontinuiranog javnog i političkog bijesa nakon što se pokazalo da su desetine novih vozova naručenih za dvije sjeverne španske regije preveliki da bi mogli proći kroz neke tunele.

Prije tri godine, državni željeznički operater, Renfe, najavio je planove za modernizaciju voznog parka uskotračnih prigradskih i srednjih vozova u Asturiji i Kantabriji.

Ali prošlog mjeseca je otkriveno da bi vozovi koji se grade prema ugovoru od 258 miliona eura bili za prolazak kroz neke od tunela u ova dva regiona.

Miguel Ángel Revilla, regionalni predsjednik Kantabrije, opisao je projekat kao "slijepu granicu" i pozvao na hitnu akciju, dok je Adrián Barbón, predsjednik susjedne Asturije, rekao da je "zbunjen, ljut i razočaran".

Otpuštanje dvojice visokih zvaničnika prošlog mjeseca – jednog u Renfeu, a drugog u državnoj željezničkoj infrastrukturnoj kompaniji Adif – pokazalo se nedovoljnim da smiri one koji su ljuti zbog lošeg planiranja i posljedičnog kašnjenja.

U ponedjeljak je Isabel Pardo de Vera, španska državna sekretarka za transport, podnijela ostavku, kao i Isaías Táboas, predsjednik Renfea.

Koaliciona vlada premijera Pedra Sáncheza, predvođena socijalistima, pokušala je napraviti dodatne popravke najavom da će putovanje na asturijskoj i kantabrijskoj mreži koji su zahvaćeni kašnjenjima biti besplatno dok novi vozni park ne bude pušten u promet početkom 2026. "Od trenutka kada sam saznala za ovu stvar, učinila sam sve što sam mogla da saznam šta se dogodilo i da pronađem rješenje", rekla je španska ministrica saobraćaja Raquel Sánchez novinarima nakon sastanka sa Revillom i Barbonom u ponedjeljak.

“Od samog početka, prihvatili smo odgovornost, izvinili se, prepoznali grešku i utvrdili odgovornost. Započeli smo i internu reviziju i sastavili radnu grupu kako bismo pronašli rješenje i što više ubrzali izgradnju vozova.”

Vlada se, međutim, ranije trudila da insistira na tome da su greške uočene prije nego što je izgrađen bilo koji voz i da zbog toga "ni jedan euro novca Španaca nije protraćen".

„Traganje i odobravanje optimalnog rješenja kada je u pitanju projektovanje što prostranijeg, modernijeg, bržeg i efikasnijeg voza, a imajući u vidu jedinstvenu željezničku infrastrukturu nije dovelo do rasipničkog korištenja javnih resursa“, saopćilo je u subotu ministarstvo saobraćaja.

Situacija bi bila gora, dodaje se, da su izgrađeni manji vozovi koji nisu ispunili očekivanja putnika. S regionalnim i općinskim izborima krajem maja i općim izborima koji će se održati prije kraja godine, opoziciona konzervativna Narodna stranka (PP) pokušala je prikazati vozove pogrešne veličine kao dodatni dokaz lošeg pristupa vlade politici.

Socijalistička partija i njihovi mlađi koalicioni partneri u krajnje lijevoj stranci Podemos koja se bori protiv štednje još uvijek se svađaju oko reforme kontroverznog zakona o seksualnom pristanku „samo-da-znači-da“, koji je do sada dozvoljavao stotinama osuđenih seksualnih prestupnika da da im se kazne retrospektivno smanjuju.

“Ako državni sekretar i predsjednik Renfea daju ostavku zbog fijaska voza, ko će podnijeti ostavku zbog više od 4.000 seksualnih prestupnika koji kao da su dobili na lutriji?” upitao je poslanik PP Esteban González Pons. „Hoće li to biti Sánchez ili iko? Zar ih nije briga za sve ponižene žrtve?”

federalna.ba/The Guardian

Španija tuneli skandal