Prilog: Lejla Hodžić

BHANSA: Stvarni ili izmišljeni razlozi za krize

Aktuelnosti prije 3 sedmicu

Direktor BHANSA-e Davorin Primorac obavijestio je javnost da se Agencija suočava s ozbiljnim izazovom u pružanju usluga kontrole zračnog prometa, uzrokovanim nenadanim, istovremenim i organizovanim odlascima na bolovanje značajnog broja kontrolora letenja. To je dovelo do poremećaja u pružanju usluga te više od 70.000 minuta kašnjenja. Iz Sindikata negiraju navedene gubitke te ističu da oko 150 kontrolora leta svakodnevno radi.

Odgovarajući na pitanje o novoj krizi u vezi s djelovanjem Agencije

za pružanje usluga u zračnoj plovidbi, državni ministar prometa i komunikacija Edin Forto kaže da je, prema informacijama koje ima, veći broj radnika sinhronizovano otišao na bolovanje te da je potrebno to istražiti:

“Nema umanjenja plata tamo, koliko znam. Posljednja koja je isplaćena nije bila umanjena i ne znam tačno koji su zahtjevi radnika, ako ih ima. Da li oni koji su se naglo razboljeli žele nešto da nam poruče? U skladu sa Zakonom o BHANSA-i, ministar komunikacija i prometa ima pravo donijeti odluku kojom će propisati minimalnu operativnu obavezu rada u BHANSA-i kako ne bi bila ugrožena sigurnost, jer upravljanje nebom je nešto što je međunarodna obaveza i sigurnost ne smije biti ugrožena.”

U saopštenju direktora BHANSA-e Davorina Primorca, pored ostalog, navedeno je:
Tokom jednog vikenda zabilježeno je više od 70.000 minuta kašnjenja. Svaka sljedeća slična situacija ima potencijal dovesti do gubitka povjerenja Network Managera, avioprevoznika i investitora u zrakoplovni sektor BiH. BHANSA ne dovodi u pitanje pravo na bolovanje. Ali, kao odgovorna institucija, dužni smo provjeriti je li ovo pravo korišteno zakonito i u duhu profesionalne odgovornosti. Pritom podsjećam da je Uprava Agencije, uprkos blokiranom računu – za što BHANSA nije odgovorna – donijela odluku o isplati punih plaća i naknada. Niti u jednom trenutku nismo razmatrali reduciranje osoblja ili rezanje prava. Naprotiv, trudimo se očuvati stabilnost sistema u korist svih. Pozivam sve naše zaposlenike na razboritost i profesionalizam. Vrata dijalogu ostaju otvorena, ali sigurnost zračnog prometa i povjerenje građana i međunarodnih partnera – neće biti predmet kompromisa.“

Predstavnici Sindikata Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi kazali su da su okarakterisani kao loši momci te da neće davati izjave već su uputili saopštenje za javnost u kojem kažu:

„U potpunosti podržavamo korištenje svih zakonom predviđenih mehanizama koje poslodavac može primijeniti u cilju provjere i eventualnog otkrivanja zloupotreba prava na bolovanje. Ono što kategorički odbacujemo jeste tendenciozno, neutemeljeno i javno etiketiranje kontrolora letenja kao odgovornih za navodna lažna bolovanja te svjesno i višestruko preuveličavanje podataka o operativnim kašnjenjima u zračnom prostoru BiH. Posebno zabrinjava izjava direktora u kojoj se tvrdi da su kontrolori letenja na bolovanje otišli organizirano te da je BHANSA tokom jednog vikenda uzrokovala više od 70.000 minuta kašnjenja. Prema zvaničnim podacima Eurokontrola, stvarna brojka iznosi približno 15.000 minuta, što jasno ukazuje na netačno i manipulativno predstavljanje činjenica, s ciljem narušavanja integriteta zaposlenih.“

Također, iz Sindikata napominju da oko 150 kontrolora letenja BHANSA-e svakodnevno, uprkos otežanim uslovima rada i sve većem broju letova, ulaže maksimalne napore da bi očuvali sigurnost. 

Iako je resorni ministar rekao da ne zna za umanjenja plata, Sindikat i u današnjem saopštenju navodi da su bila umanjenja radnicima za 20 posto. BHANSA direktno je pogođena slučajem Viadukt i dugom prema toj slovenskoj firmi što je uzrokovano raskidom ugovora o koncesiji s vlastima RS-a i što je riješio arbitražni sud u Vašingtonu odlukom kojom je zatraženo da država BiH plati odštetu veću od 110 miliona maraka. Ruka pravde prvo je dotakla BHANSA-u kojoj je bio blokiran račun. 

„BHANSA-i nisu blokirani računi nego je blokirana dostava sredstava iz Eurocontrola iz Brisela. Ta sredstva se tamo akumuliraju, ali mi radimo nadoknadu tako što iz budžeta prebacujemo novac prema BHANSA-i kao neku vrstu pozajmice što je bila moja odluku i što je Vijeće ministara podržalo“, navodi Forto. 

Stanje svakako treba provjeriti jer je proistekli dug za Viadukt stvorila vlast RS-a koja je dužna odgovoriti na presudu, istovremeno oslobađajući BHANSA-u takvog balasta. Međutim, postoji li još nešto...

 

 

BHANSA
Preporučeno
BHANSA prva u regiji uvodi dronove u CNS mjerenja
BiH prije 1 dan

Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) napravila je još jedan zna...

Forto: BHANSA mora osigurati kontinuitet rada i ispunjenje međunarodnih obaveza
BiH prije 1 sedmice

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto izjavio je da je Vijeće ministara BiH informisa...

Bošnjak posjetila BHANSA-u u Sarajevu
BiH prije 1 sedmice

Ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine Dubravka Bošnjak posjetila je Centar Oblasne kontrole...

Sindikat kontrolora letenja: Plate smanjene, tražimo hitan sastanak
BiH prije 3 sedmicu

Sindikat kontrolora letenja u BiH demantirali su ministra komunikacija i prometa BiH Edina Fortu. Tvrde da su...

Sindikati: Zaposlenicima BHANSA-e u protekla tri mjeseca isplaćeno 80% punog iznosa plate
BiH prije 3 sedmicu

Sindikat Oblasnih kontrolora, Sindikat Kontrolora letenja i Udruženje kontrolora objavili su da su zaposlenic...

Razdor u BHANSA-i, sukobi uprave i radnika - je li bh. nebo ugroženo?
BiH prije 3 sedmicu

Zabrinjavajuće, ali i suprotne informacije, stižu iz Agencije za pružanje usluga u zračnom prometu BiH. Ka&sca...