Upoznajte Karol G, kolumbijsku Taylor Swift
(Izvor: BBC/Getty Imagse)

Upoznajte Karol G, kolumbijsku Taylor Swift

Svi smo čuli za Taylor Swift, ali što je s kolumbijskom pjevačicom Karol G?

Iako je Swift dominirala naslovnicama i prodajom ulaznica za koncerte posljednjih godina, zapravo je 33-godišnja latinoamerička pop zvijezda ona čiji su video snimci najgledaniji na internetu.

Tako pokazuju podaci Vevo-a, glavnog pružatelja zvaničnih muzičkih video-snimaka za YouTube. Karol G-ini clipovi bili su najgledaniji na internetu poslednje četiri godine, od 2021. do 2024.

Ove su godine Vevo videi Karol G pogledani 3,5 milijarde puta, dok je njena koleginica iz Kolumbije  Shakira na drugom mjestu s 1,96 milijardi, a Swift treća s 1,95 milijardi pregleda.

Dakle, ko je Karol G i šta je potaknulo njen uspjeh zbog kojeg je rasprodala madridski stadion Bernabéu tokom četiri noći u julu, plus stadione diljem SAD-a prošle godine?

Rođena je u kolumbijskom gradu Medellínu 1991. godine, njeno puno ime je Carolina Giraldo Navarro. Odmalena je željela biti pjevačica, a s 14 godina pojavila se u kolumbijskoj verziji talent showa X Factor 2005. godine.

Uspjeh nije došao odmah, pa je 2014. godine otišla u SAD da živi sa svojim ujakom u New Yorku, gdje je učila engleski i obavljala fizičke poslove. Skoro je odustala od karijere u muzici, ali ju je njen otac ubijedio da može da uspije.

Dok je bila u SAD-u, Karol G također je prisustvovala poslovnoj konferenciji o muzici u Bostonu, za koju kaže da joj je zapravo pomogla da shvati kako industrija funkcionira.

Hit kojim se predstavila publici  2017. godine, bio je pjesma “Ahora Me Llama”, koja je nastala u suradnji s portorikanskim izvođačem Bad Bunnyjem. Nakon toga je uslijedio njen prvi album “Unstoppable”.

Od tada su se hitovi samo nizali, a njen album iz 2023. godine, “Mañana Será Bonito”, bio je prvi na španskom jeziku koji je postao broj jedan na američkoj top listi albuma.

(Izvor: Smirnoff)

Muzički stil Karol G češće se opisuje kao "reggaeton". Ovaj žanr kombinuje hip-hop sa latinoameričkom i jamajkanskom muzikom, a pjevanje i rapping obično se izvode na španskom jeziku.

Iako je naširoko poznato da je Karol i marljiva i ambiciozna, šefica latino muzike  u Amazon Musicu- u, Rocío Guerrero kaže da su  pjevačica i latino muzika uopće u velikoj mjeri imale koristi od porasta pregleda njenjih video-snimaka.

"Streaming je demokratizirao muzičku scenu", kaže Guerrero, objašnjavajući da je omogućio da latino muzika, koja se nije puštala na mainstream radio postajama, proputuje svijetom.

"Radio stanice su bile lokalne, ali sa streamingom smo okupili svu tu široko rasprostranjenu publiku. To je dalo više prilika za veći broj latino pjesama i umjetnika da budu izloženi. Karol G je savršen primjer ove evolucije."

Danas, na Amazon Music-u, više od trećine latino muzike se konzumiravan Latinske Amerike, a samo u posljednje tri godine broj slušalaca Karol G porastao je za više od 250%.

U međuvremenu, u SAD-u, latinoamerička muzika sada je najbrže rastući žanr, dostigavši ​​rekordnih 1,4 milijarde dolara (1,1 milijardu funti) u prodaji na koncertima prošle godine, prema podacima Američke asocijacije muzičke industrije (RIAA). Streaming je činio 98% toga. A ove je godine album Karol's G's Mañana Será Bonito bio četvrti najgledaniji u svijetu na Spotifyju.

To je pomoglo u povećanju interesa za rasprodanu svjetsku turneju Karol G “Mañana Será Bonito Tour” 2023.-24. Turneja je do sada zaradila  307 miliona dolara od prodaje ulaznica. I dok je ta brojka mala u poređenju sa 2 milijarde dolara koje je ostvarila Taylor Swift sa svojom “Eras” turnejom, Karol G-ina zarada vaći za  najvišu zaradu  jedne latino umjetnice u muzici.

Carlos Balado, profesor na poslovnoj školi OBS u Barceloni, analizira ekonomski učinak koncerata. Kaže da su i Karol G i Taylor Swift imale koristi od povećane popularnosti odlaska na tako veliki događaj uživo.

"Postoji rastući trend u kojem publika smatra da dio svog redovnog  trošenja treba da ide na koncerte," dodaje on.

Leila Cobo, glavna urednica za Latin/Español u američkom muzičkom magazinu Billboard, koji je takođe poznat po svojim muzičkim listama, kaže da je Karol G pomogla da kolumbijska muzika postane prepoznatljiva.

"Mislim da je muzika najveći ambasador Kolumbije. Stvarno mislim tako," kaže ona. "I Karol G je osvojila ovu žensku latino publiku koja zapravo nije imala nekog poput nje. Htjeli su nekog s kim mogu da se povežu, zabavnog, seksi, sa cool pjesmama, ali ne potpuno pretencioznog."

"Reggaeton je super plesna muzika, super je za slušanje i super usmjerena na mlade," dodaje gospođa Cobo, koja je i autorica knjige o latino muzici.

Uprkos brojnim nagradama i pohvalama kritičara, Karol G nije bila imuna na negativne kritike. Njeni stihove su kritikovali zbog previše provokativnog sadržaja, također i zbog toga što je jednu od svojih pesama nazvala "Bichota". Ovaj izraz je sleng koji znači "velika faca" ili "gazda", i često se povezuje sa drogama i kriminalom.

Ona tvrdi da je riječ iskoristila kako bi označila osnaživanje žena. A kada je riječ o  tekstovima, njeni branitelji kažu da umjesto da pjeva o ženama i objektivizira ih, ona pjeva u njihovo ime.

Prema podacima Celebrity Net Worth, procjenjuje se da je neto vrijednost Karol G porasla na 25 miliona dolara do 2023. godine – cifra koja se vjerovatno značajno povećala od njene nedavne turneje.

Van muzike, zarađuje putem saradnje sa proizvođačem obuće Crocs, brendom sportske opreme Kappa, Smirnoff votkom i španskom modnom markom Loewe. Njeno ime se takođe pojavilo na prednjim dijlovima dresova FC Barcelone kao dio partnerstva fudbalskog kluba sa muzičkim streamerom Spotify.

Gospođa Cobo kaže: " Ona širi svoje horizonte. Vrlo je pametna, radoznala osoba i uvijek traži priliku za rast. I vrlo je svjesna da nije samo muzika u pitanju."

FC Barcelona je ranije ove godine imala ime Karola G na prednjoj strani svojih majica (Izvor: Getty Images)

Karol G-ine poslovne aktivnosti kontroliše njena kompanija Girl Power Inc, koja takođe upravlja njenom dobrotvornom organizacijom Con Cora Foundation.

Cilj ove fondacije jeste da poboljša živote ugroženih žena i djece širom Latinske Amerike, nudeći obrazovne stipendije za tinejdžerke majke, podržavajući devojke koje žele da se bave naukom, tehnologijom, inženjeringom i matematikom, pružajući finansijsku pomoć dečjim fudbalskim timovima, kao i projektima reintegracije žena u društvo nakon izlaska iz zatvora.

U međuvremenu, Karol G je 2023. pokrenula vlastitu diskografsku kuću, Bichota, kako bi imala veću kontrolu nad svojom muzikom, koju potom distribuira i promovira američka kompanija Interscope, dio divovske Universal Music Group.

Iako je postigla globalni uspjeh, postoje tržišta koja još uvijek nije osvojila - na primjer, Velika Britanija, gdje još  nije općepoznata. Britanija ima malu, ali brzo rastuću hispansku dijasporu.

Međutim, gospođa Guerrero iz Amazona smatra da je samo pitanje vremena kada će se Karol G “probiti” na britansko tržište. "To će se desiti. Samo je pitanje vremena," kaže ona.

federalna.ba/BBC

Nova muzička zvijezda