U sjeni povećanja cijene prijevoza u Sarajevu: Neophodan je efikasniji sistem naplate karata

Od danas su u Kantonu Sarajevo na snazi nove cijene javnog gradskog prijevoza. Pojedinačna karta umjesto, marku i osamdeset, sada je dvije marke i dvadeset feninga. Većina građana je zbog povećanja cijena prijevoza nezadovoljna. Ali, studenti i đaci su na kraju zadovoljni jer će i tokom raspusta imati besplatan prijevoz. Vlasti najavljuju nastavak započetih reformi i radova na infrastukturi, a o efikasnijem sistemu naplate zasad ne govore.

Građani negoduju i zbog toga što dugo čekaju na prijevoz, često se ne poštuju redovi vožnje.

“Čeka se dugo.”

“Ne znam šta da kažem, to je žalosno.”

“Šuti i trpi.”

“Ja sam iz Trnova, jutros ostade autobus u kvaru na Dobrinji.”

Kvarova bi u narednom periodu, uvjeravaju nadležni, trebalo biti manje jer se, kažu, značajno ulaže u nabavku novih vozila, ali i u infrastrukturne projekte. Rad na petoj raskrsnici buduće tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice počeli su danas. Prvi čovjek Kantona Sarajevo navodi da to i dalje ostaje jedan od prioriteta.

“Završavamo faktički jedan ozbiljan investicioni ciklus. Onog trenutka kada otvorimo prugu prema Hrasnici to će biti simbolički. Nakon 4, 5 ili 6 decenija ćemo imati novu tramvajsku liniju. Napravili smo o rekonstrukciju tramvajske, upravo dolazi i posljednji koitingent tramvaja, dolaze novi trolejbusi, kupujemo nove autobuse”, navodi premijer KS-a Nihad Uk (Naša stranka).

Upravo je nabavka novih autobusa od velike važnosti za one korisnike koji žive u prigradskim naseljima. Jer građani poput sagovornika iz našeg priloga svjedoče da vozila često budu u kvaru. O kvarovima, ali i novim cijenama karata danas nisu željeli govoriti iz preduzeća GRAS. Izostao je odgovor i resornog ministra Adnana Štete. Oglasio se putem društvenih mreža. Između ostalog, navodi da je nova godišnja karta za javni prijevoz u prodaji od petka i da je jeftinija za 216 maraka. No, nisu sve karte jeftinije. Nezaposleni, naprimjer, umjesto 20, kartu će plaćati 28 maraka.

Kako je izjavila Maida Agić, glasnogovornica Centrotransa, cijena pojedinačne karte je “skočila” sa 1,80 na 2,20, a na “komercijali” sa 2,30 na 2,70.

“Meni je žao što se neke stvari dešavaju. Sa jedne strane, imamo te godišnje karte, gdje građani mogu mogu jako jeftino prođu u odnosu na one karte kako su bile ranije”, ističe premijer Uk.

I dok nadležni navode da se cijene kupona javnog prijevoza 20 godina nije mijenjala niti je pratila rast prosječne plate, struka podsjeća da je neophodno uspostaviti efikasniji sistem naplate karata, koji je trenutno nelogičan.

“Sistem je sam po sebi nelogičan. Ponovo se traži naplata cijene karte bez obziras na distancu, odnosno vrijeme korištenja. S proširenjem pruge prema Hrasnici ćemo imati još luđi sistem - neko ko putuje od Hrasnice do Baščaršije će plaćati istu cijenu kao neko ko putuje od Marijin-dvora do Skenderijie. I sada je to besmisleno, ali će postati još besmislenije”, upozorava ekonomski stručnjak Igor Gavran

Građani, jasno je, očekuju efikasniji sistem naplate karata, na potezu su nadležni. Za kraj, korisna informacija za mlade. Naime, iako je prvobitno rečeno da će studenti naredna dva mjeseca plaćati kartu, u međuvremenu je postignut dogovor resornog ministarstva, GRAS-a i Centrotransa te će prijevoz biti besplatan za učenike i studente i tokom raspusta.

federalna.ba

javni prevoz javni prijevoz GRAS Centrotrans Sarajevo