U nekim školama u TK-u zabranjena upotreba mobitela
Današnja djeca veliki su konzumenti tehnologija, a time su i izloženi brojnih rizicima, poput nasilnog i neprimjerenog sadržaja, cyberbullyinga, ali i same ovisnosti o mobitelima. Dok su jedni za to da se telefoni tokom nastave ne bi smjeli koristiti, drugi smatraju da na taj način ograničavamo djecu u vremenu digitalnih tehnlogija. Na zabranu korištenja mobitela neke su se škole u Tuzlanskom kantonu ipak odlučile.
Već godinu u Osnovnoj školi Tušanj u Tuzli na snazi je mjera zabrane korištenja mobitela tokom nastave i za učenike i za nastavno osoblje. Ovakav model slijedi i Katolički školski centar “Sv. Franjo“ u Tuzli.
„To jeu cilju očuvanja digniteta nastavnog procesa, samog časa, kao izvora učenja i podučavanja i djeca su prihvatila takav vid mjere kao nešto sasvim normalno“, ističe Amela Sinanović, direktorica OŠ Tušanj.
„Važno je naglasiti da se ova mjera ne odnosi samo na naše učenike nego i nastavnike, jer svojim primjerom moramo pokazati kako na pravi način koristiti tehnologiju“, kaže Žana Altumbabić, direktorica OŠ Sveti Franjo Tuzla.
Ministarstvo obrazovanja i nauke TK-a od septembra je donijelo propise koji se tiču pravilnika o kućnom redu u osnovnim i srednjim školama, a škole su trebale te propise da usklade sa svojim općim aktima.
„Reprodukovanje zvuka i slike i drugih elektronskih uređaja tokom redovne nastave smatra se neprihvatljivim ponašanjem, izuzev ako je on u funkciji realizacije nastave“, objašnjava Elmir Tukić, savjetnik u Ministarstvu za obrazovanje i nauku TK-a.
„Postoje, sigurno, način i strategija unutra škole kako u nastavi tako i u vannastavnim aktivnostima da se može djelovati da djeca uče o smislenoj primjeni tehnologije u svakodnevnom životu“, naglašava Edina Malkić, članica UO Savjeta roditelja TK-a.
Rezultati istraživanja među učenicima pokazali su da učenici radnim danima koriste mobitel i do šest, a vikendom i do deset sati. Dodatni problem je korištenje mobitela tokom noći, pa zbog toga na nastavu dolaze nenaspavani i sa manjkom koncentracije.
„90% djece u mom istraživanju imalo je posljedice prekomjerne upotrebe mobitela, neki od poremećaja. Usporen govorni jezički razvoj, deformiteti kičmenog stuba, kifoza, skolioza, lodroza“, navodi Amra Imširagić, direktorica Centra za rehabilitaciju slušanja i govora.
Istraživanja su pokazala da djeca zapravo interent najmanje koriste za sticanje znanja, stoga svako pretjerivanje i pogršan cilj upotrebe interneta stvara ovisnos o tehnologiji, dok su naše psihičke sposobnosti sve slabije.
federalna.ba
Preporučeno
Gimnazije i dalje prvi izbor, ali raste interes za stručna zanimanja
Period eksternih matura je završen, a srednje škole i ove godine nude nova zanimanja. U Kantonu Sarajevo istič...
Najmanje devetero poginulih u pucnjavi u školi u austrijskom gradu Grazu
Broj poginulih u pucnjavi u školi u utorak u austrijskom gradu Grazu porastao je na devet, uključujući sedam u...
Pet osoba ubijeno, više povrijeđenih u napadu u školi u Gratzu
Najmanje pet osoba je ubijeno, a više njih povrijeđeno u napadu koji se dogodio u jednoj školi u austrijskom g...
Prijedor: Pijani vozač imao namjeru voziti đake na ekskurziju
Prijedorska policija je jutros u 06.45 sati kontrolisala tehničku ispravnost autobusa i izvršila alkotestiranj...
Glavne mobilne mreže širom Španije imaju prekide u radu
Svi veliki mobilni operateri prestali su raditi danas u Španiji, samo četiri sedmice nakon što je zemlju pogod...
31 godina od raspuštanja logora u bivšoj zgradi Četvrte osnovne škole u Mostaru
Prošla je 31 godina od raspuštanja logora Armije Republike BiH u bivšoj zgradi Četvrte osnovne škole u Mostaru...