Sutra u Kamernom teataru 55 premijera predstave 'Stećakland'

videoprilog Lamije Pandžo (Federacija danas)

Predstava 'Stećakland' u režiji Kenana Kulenovića, nastala kao rezultat suradnje Kamernog teatra 55, Udruženja za digitalizaciju kulturne baštine DIGI.BA i historijskih muzeja iz regije, koristi virtualnu tehnologiju. Premijera te predstave planirana je za 6. maj, a reprize su najavljena za 7. i 8. maj.

Vedran Fajković, v.d. direktora Kamernog teatra ističe da je 'Stećakland' predstava o prošlosti, a na tom projektu vrijedno i naporno je radila brojna ekipa.  

-Neke od stvari smo radili prvi put, tražili rješenja. Svaki put kad se uvodi nova tehnologija, mora doći do 'sudara' između nečega što možda na prvi pogled ne pripada teatru, a zapravo je velikim dijelom i proizišlo iz teatra. Virtualna tehnologija omogućava da vidite neki svijet koji zapravo i nije tu, a teatar to radi od pamtivijeka. Publika pristaje na iluziju stvarnosti koju teatar stvara, vidi i gleda svjetove koji postoje samo u trenutku dok predstava traje - kazao je na konferenciji za medije.   

Reditelj Kenan Kulenović kaže da je proces rada na toj predstavi bio intenzivan i specifičan, a glumcu je ravnopravan partner virtualna tehnologija.  Glumac ne samo da ima interakciju sa partnerom (glumcem) 'nego u ovom slučaju i sa samim prostorom koji je kao živ.'

-U ovom slučaju virtualna tehnologija nam omogućava da zaronimo u nepregledan kreativan proces. Sama strukture predstave tek je na kraju bila vidljiva  - naglasio je.   

Direktorica Udruženja za digitalizaciju kulturne baštine DIGI.BA Selma Rizvić kaže da su 'Stećakland' programirali tehnički eksperti iz laboratorije pri Elektrotehničkom fakultetu UNSA, a taj projekt je zapravo njihov san da virtualnu tehnologiju (nakon u muzeje) uvedu i u pozorište. Cilj je da se razumiju ornamenti sa stećaka.

-'Stećakland' je zamišljena zemlja u kojoj žive ti ornamenti. Mi smo ih oživjeli i oni, pored glumaca pričaju neke svoje priče (i u aplikaciji i u predstavi). Publiku treba pozvati da uđu u 'Stećakland', pomoću nas i naših glumaca - kazala je.

Glumica Selma Alispahić kaže da se u toj predstavi spaja prošlost i sadašnjost, tako da  u sadržajnom smislu to jeste crtica iz historije Bosne i Hercegovine koja je faktografska ali smještena u imaginarnu zemlju nazvanu 'Stećakland' podržanu virtualnom tehnologijom.   

-Ovo je lijepi teataraki eksperiment, za koji mislim da će odškrinuti vrata  i napraviti prvi korak za buduće teatarske stvaraoce koje zanima primjena virtualne tehnologije u teatru - kazala je.    

I za glumca Aldina Omerovića  zadovoljstvo je bilo raditi na toj predstavi, a vjeruje da će publika prepoznati trud i rad i da će predstava imati dug život.

Iskustva u radu sa kolegama i brojnom ekipom, u današnjem susretu sa novinarima, podijelili su i glumci Elma Juković, Nedim Džinović, Enes Kozličić i Anja Kraljević. Sretni su zbog prilike da rade na predstavi te vrste.

Projekt Stećakland rađen je pod koordinacijom Udruženja za digitalizaciju kulturne baštine DIGI.BA i u partnerstvu sa NoHo produkcijom iz Irske, Arheološkim institutom Beograd, Narodnim muzejom Crne Gore,  Kamernim teatrom 55 i Fondacijom 'Mak Dizdar', koji se realizira u okviru programa 'Kreativna Evropa'.

Projekt Stećakland ima za cilj da nas povede u svijet gdje „žive“ simboli sa stećaka i da nas upozna sa njihovim značenjem. Eksperti iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore izabrat će najreprezentativnije stećke čiji ornamenti će naseliti digitalno okruženje. Stećakland će biti dostupan kroz Virtual Reality aplikaciju koja će biti instalirana u Kući Maka Dizdara u Stocu, dubrovačkim muzejima, Narodnom muzeju Crne Gore na Cetinju i u Arheološkom parku Viminacium u Srbiji. Kroz tu aplikaciju posjetioci muzeja će saznati značenja simbola sa stećaka i upoznati njihove priče. Prilikom posjete nekropolama sa kojih izabrani stećci potječu korisnici će, kroz Augmented Reality aplikaciju moći pročitati značenja ukrasa i dekorativnih ornamenata.

federalna.ba/Fena

predstava