Šteta: Javnom prevozu u KS-u potrebna ozbiljna transformacija
Gost Federacije danas bio je Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo.
Nakon što je Damir Mašić podnio ostavku na mjesto predsjednika Kantonalnog odbora SDP-a Sarajevo, kao mogući kandidati za ovu poziciju najavljeni su Igor Stojanović, šef Kluba zastupnika SDP-a u Skupštini KS-a, i Adnan Šteta.
Šteta kaže da je za srijedu zakazana sjednica Predsjedništva SDP-a BiH na kojoj će biti razmatrani rezultati prethodnih izbora.
Kaže da se u novom mandatu nije puno toga promijenilo.
"Nastavili smo rad na projektima započetim 2019. godine, javni prevoz je jedan od najbitnijih projekata u Kantonu Sarajevu. Prošli petak sam potpisao nabavku 25 novih trolejbusa za 15 miliona eura i to je prva nabavka novih trolejbusa u Sarajevu od Olimpijade do danas. Novac je osiguran preko EBRD-a, a te kredite otplaćujemo svi mi građani. U naredna tri-četiri mjeseca će se desiti isto tako bitne stvari. Očekujem da ćemo u maju imati potpisan ugovor za rekonstrukciju kompletne pruge od Marin Dvora do Ilidže, nabavit ćemo nove tramvaje, a do kraja godine ćemo imati potpisan ugovor za proširenje pruge od Ilidže do Hrasnice i za proširenje trolejbuske mreže do Vogošće, što bi se implementiralo 2022. godine."
Ističe da prva stvar koja će konkretno biti vidljiva građanima su prvi novi trolejbusi u decembru ove godine.
Sarajevska transverzala je strateški projekat cijele BiH
O problemima GRAS-a koje je među najvećim poreznim dužnicima u Federaciji, svako malo sa blokadom računa, u protestima, pod prijetnjama likvidacijom firme, ministar kaže da javni prevoz u Kantonu Sarajevu mora doživjeti ozbiljnu transformaciju.
"U Kantonu Sarajevu nemamo Zakon o javnom prevozu, to je jedini grad u BiH koji ima i tramvaj i trolejbus i jasno ćemo definisati ponašanja svih učesnika i kakva vozila moraju biti. Sarajevo želimo vratiti tamo gdje je bilo 1984. godine. I znamo da to možemo. Ne želimo da se Sarajevo poredi sa gradovima unutar regije, već sa gradovima u Austriji, Njemačkoj, Italiji, sa metropolama."
Sarajevska transverzala je strateški projekat ne samo Sarajeva, nego Federacije BiH.
"Cesta koja spaja Sarajevo sa Zenicom, Tuzlom, Mostarom je najfrekventnija u Federaciji i Prva transverzala je interes i Kantona i Federacije. Trenutno su otvorena dva gradilišta. Krenut ćemo u izgradnju tunela Kobilja Glava, radovi će biti intenzivirani."
Implementirat ćemo novi tarifni sistem
O problemu naplate javnog prevoza Šteta kaže da imamo tarifni sistem neadekvatan bilo čemu.
"Tramvajska karta košta isto vozili se od Ilidže do Baščaršije ili od Skenderije do Baščaršije i nema apsolutno smisla. Dvije stvari su bitne a to je prije svega implementacija novog tarifnog sistema gdje će dužina vožnje uslovljavati cijenu karte. Druga stvar je da idemo na beskontaktne karte i ograđivanje stajališta. Do kraja januara ćemo imati znato jasniju sliku GRAS-a. Građani su naša prva tri prioriteta."
Ističe da u Kantonu Sarajevo nije jasno definisano ni ko upravlja parkinzima.
"Nije se odustalo od projekta holdinga preduzeća zaduženih za komunalne usluge."
federalna.ba
Preporučeno
Federacija danas, 28.07.2025.
Federacija danas, 28.07.2025. Zasjedao Dom naroda Federacije. Umjesto o 13, izaslanici raspravljali o samo šes...
Federacija danas, 25.07.2025.
Bukti požar u općini Prozor-Rama. Vatru gasi helikopter Oružanih snaga. Pomoć u vidu kanadera odobrila i Repub...
Federacija danas, 24.07.2025.
Federacija danas, 24.07.2025. Vijeće ministara BiH utvrdilo Prijedlog zakona o regulatoru, prenosu i tržištu e...
Federacija danas, 23.07.2025.
Federacija danas, 23.07.2025. Zenički rudari dobili su majsku platu, penzioneri će dobiti jednokratnu pomoć, a...
Federacija danas, 22.07.2025.
Federacija danas, 22.07.2025. U Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ponovo blokirano imenovanje zamjenika dir...
Federacija danas, 21.07.2025.
Rudari zeničkog Rudnika mrkog uglja i Elektroprivreda BiH postigli dogovor. Plate za maj i juni bit će isplaće...