Spajaju se PSA i FCA, a marke Chrysler, Lancia i Dodge se gase?
Fiat Chrysler Automobiles i PSA Group i službeno će 16. siječnja oformiti četvrtog najvećeg proizvođača automobila u svijetu, grupaciju Stellantis. Nakon toga bi neke od njihovih 14 marki mogle biti ugašene
Spajanjem talijansko-američke grupacije Fiat Chrysler Automobiles (FCA) s francuskom Groupe PSA, vrijednim 52 milijarde dolara, nastat će novi proizvođač automobila – Stellantis, budući četvrti najveći automobilski koncern na svijetu. Plan spajanja ovog je tjedna i službeno odobren, pa će Stellantis i formalno biti “rođen” 16. siječnja. Grupacija bi trebala godišnje proizvoditi oko 8 milijuna vozila i imati prihode više od 203 milijarde američkih dolara.
Stellantis će okupljati 14 marki vozila – Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Citroën, DS, Opel, Peugeot, i Vauxhall. Prema analitičarima, neodrživo je imati toliko aktivnih marki vozila s gamama koje se međusobno preklapaju, pa je sasvim očekivano da će neke od njih biti i ugašene.
Tri marke spremne za gašenje
Kao prvi kandidat za ukidanje ističe se Chrysler, koji trenutačno proizvodi tek dva modela automobila (sedan Chrysler 300 i SUV Pacifica/Voyager). U slučaju da brand Chrysler preživi spajanje grupacija FCA i PSA, sva je prilika da će u SAD-u pod tim nazivom biti prodavani neki drugi modeli iz grupacije, posebno preimenovani i prilagođeni za to tržište.
Drugi kandidat za gašenje je talijanska Lancia, koja trenutačno ima samo jedan model (Ypsilon) dostupan na talijanskom tržištu – pa bi gašenje ove marke, iako ona sa sobom nosi veliko naslijeđe i imidž, također bilo očekivano ako će vodstvo Stellantisa poželjeti rezati troškove i optimizirati poslovanje. Lancia Ypsilon je, spomenimo usput, 2019. godine bio drugi najprodavaniji model automobila u Italiji.
Treća marka kojoj prijeti nestanak pod Stellantisom jest Dodge. On se na “listi za odstrjel” nalazi primarno iz razloga što proizvodi SUV Durango i moćne “muscle car” automobile Challenger i Charger, poznate po tome što nisu baš ekonomični s gorivom, da se blago izrazimo. Nove američke vlasti, progresivnije od dosadašnjih, mogle bi prihvatiti više ekološke standarde (poput onih europskih) i tako označiti kraj za proizvođače vozila “žednih” fosilnih goriva – pa bi kao jedna od žrtava mogao pasti i kultni Dodge.
Neki analitičari spominju i da bi Stellantis mogao ugasiti i DS Automobiles, PSA-ovu marku luksuznijih i skupljih sportskih vozila, koja se nije pretjerano diferencirala od Citroena iz kojeg je izdvojena prije pet godina.
federalna.ba/autonet.hr
Preporučeno
Fiat se oglušio: Volkswagen je u dva navrata pokušao kupiti Alfa Romeo!
Veliki patrijarh Volkswagena, te 2016. godine, formalno, i predsjednik tvrtke Ferdinand Piëch pokušao je kupit...
Peugeot predstavio novi e-Expert HYDROGEN
Budući da neprestano stremi što većem smanjenju lokalnih emisija ispušnih plinova u svojim vozilima, PEUGEOT j...
Fiat najavljuje potpunu elektrifikaciju do 2030.
Prvi čovjek talijanske kompanije Oliver François potvrdio je kako će od 2025. do 2030. godine svi Fiatovi auto...
Legendarna Lancia se vratila VIDEO/FOTO
Automobil koji je osigurao Lanciji titulu prvaka i bio zadnji pobjednik u WRC-u sa stražnjim pogonom se vratio...
Što se događa kada imate više ambicija od vozačkih vještina VIDEO
Vlasnik Dodge Challengera u SAD-u nedavno je na teži način otkrio što se događa kada imate više ambicija od vo...
Istraživanje: Proizvođači automobila namjerno odgađaju opozive
Koliko god se trudili učiniti automobile pouzdanima, pogreške su neminovne, baš kao i opozivi koji ih prate. S...