Spajaju se PSA i FCA, a marke Chrysler, Lancia i Dodge se gase?
(Izvor: carscoops.com)

Spajaju se PSA i FCA, a marke Chrysler, Lancia i Dodge se gase?

prije 4 godine

Fiat Chrysler Automobiles i PSA Group i službeno će 16. siječnja oformiti četvrtog najvećeg proizvođača automobila u svijetu, grupaciju Stellantis. Nakon toga bi neke od njihovih 14 marki mogle biti ugašene

Spajanjem talijansko-američke grupacije Fiat Chrysler Automobiles (FCA) s francuskom Groupe PSA, vrijednim 52 milijarde dolara, nastat će novi proizvođač automobila – Stellantis, budući četvrti najveći automobilski koncern na svijetu. Plan spajanja ovog je tjedna i službeno odobren, pa će Stellantis i formalno biti “rođen” 16. siječnja. Grupacija bi trebala godišnje proizvoditi oko 8 milijuna vozila i imati prihode više od 203 milijarde američkih dolara.

Stellantis će okupljati 14 marki vozila – Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Citroën, DS, Opel, Peugeot, i Vauxhall. Prema analitičarima, neodrživo je imati toliko aktivnih marki vozila s gamama koje se međusobno preklapaju, pa je sasvim očekivano da će neke od njih biti i ugašene.

Tri marke spremne za gašenje

Kao prvi kandidat za ukidanje ističe se Chrysler, koji trenutačno proizvodi tek dva modela automobila (sedan Chrysler 300 i SUV Pacifica/Voyager). U slučaju da brand Chrysler preživi spajanje grupacija FCA i PSA, sva je prilika da će u SAD-u pod tim nazivom biti prodavani neki drugi modeli iz grupacije, posebno preimenovani i prilagođeni za to tržište.

Drugi kandidat za gašenje je talijanska Lancia, koja trenutačno ima samo jedan model (Ypsilon) dostupan na talijanskom tržištu – pa bi gašenje ove marke, iako ona sa sobom nosi veliko naslijeđe i imidž, također bilo očekivano ako će vodstvo Stellantisa poželjeti rezati troškove i optimizirati poslovanje. Lancia Ypsilon je, spomenimo usput, 2019. godine bio drugi najprodavaniji model automobila u Italiji.

Treća marka kojoj prijeti nestanak pod Stellantisom jest Dodge. On se na “listi za odstrjel” nalazi primarno iz razloga što proizvodi SUV Durango i moćne “muscle car” automobile Challenger i Charger, poznate po tome što nisu baš ekonomični s gorivom, da se blago izrazimo. Nove američke vlasti, progresivnije od dosadašnjih, mogle bi prihvatiti više ekološke standarde (poput onih europskih) i tako označiti kraj za proizvođače vozila “žednih” fosilnih goriva – pa bi kao jedna od žrtava mogao pasti i kultni Dodge.

Neki analitičari spominju i da bi Stellantis mogao ugasiti i DS Automobiles, PSA-ovu marku luksuznijih i skupljih sportskih vozila, koja se nije pretjerano diferencirala od Citroena iz kojeg je izdvojena prije pet godina.

federalna.ba/autonet.hr

FCA PSA Lancia Chrysler Dodge
Preporučeno
Fiat se oglušio: Volkswagen je u dva navrata pokušao kupiti Alfa Romeo!
prije 4 godine

Veliki patrijarh Volkswagena, te 2016. godine, formalno, i predsjednik tvrtke Ferdinand Piëch pokušao je kupit...

Peugeot predstavio novi e-Expert HYDROGEN
prije 4 godine

Budući da neprestano stremi što većem smanjenju lokalnih emisija ispušnih plinova u svojim vozilima, PEUGEOT j...

Fiat najavljuje potpunu elektrifikaciju do 2030.
prije 4 godine

Prvi čovjek talijanske kompanije Oliver François potvrdio je kako će od 2025. do 2030. godine svi Fiatovi auto...

Legendarna Lancia se vratila VIDEO/FOTO
prije 4 godine

Automobil koji je osigurao Lanciji titulu prvaka i bio zadnji pobjednik u WRC-u sa stražnjim pogonom se vratio...

Što se događa kada imate više ambicija od vozačkih vještina VIDEO
prije 4 godine

Vlasnik Dodge Challengera u SAD-u nedavno je na teži način otkrio što se događa kada imate više ambicija od vo...

Istraživanje: Proizvođači automobila namjerno odgađaju opozive
prije 4 godine

Koliko god se trudili učiniti automobile pouzdanima, pogreške su neminovne, baš kao i opozivi koji ih prate. S...