„Šestorica protiv Turske“ večeras pred sarajevskom publikom, Narodno pozorište poručilo „Ne poznajemo oblike ideološke cenzure“
Mjesec dana nakon što je propao i drugi pokušaj da bude izvedena u teatru na jugu Kosova, pozorišna predstava „Šestorica protiv Turske“ naći će se večeras pred sarajevskom publikom, uprkos protivljenju Turske i protestnoj noti koju je diplomatskim kanalima uputila Bosni i Hercegovini. Predstava autora Jetona Neziraja donosi priču o šest turskih državljana koji su 2018. protjerani s Kosova, pod sumnjom da su povezani s klerikom Fetulahom Gulenom, optuženim za organiziranje puča u Turskoj 2016. godine.
Na repertoaru Narodnog pozorišta u Sarajevu predstava je zakazana za večeras, nakon što je početkom marta drugi put otkazana u Prizrenu, grada na jugu Kosova. Neziraj, kosovski dramski pisac, kaže da je „Narodno pozorište dokazalo da je Sarajevo slobodan grad.“ Režiserka predstave Blerta Neziraj:
„Neću ulaziti u detalje ove predstave zato što predstava govori sama za sebe. Ali, reći ću samo toliko da se ona zasniva na jednom našem ličnom, lokalnom iskustvu. Radi se o događaju iz 2018. godine kada su šestorica Turaka, koji su radili u turskoj školi, deportovani. Događaj se desio „preko noći.“ Oni su deportovani sa Kosova u Tursku pod sumnjom da su kolaboracionisti pokreta FETA.“
Ministarstvo vanjskih poslova Bosne i Hercegovine primilo je protestnu notu Turske ambasade, koja je izrazila zabrinutost zbog predstave „Šestorica protiv Turske“. Podsjećamo, Turska ambasada je notu označila najurgentnijom, te izrazila najoštrije protivljenje, tvrdeći kako predstava sadrži „propagandu u korist FETO terorističke organizacije protiv Turske i njenog šefa države“. A, evo šta se desilo šestorici iz predstave. Blerta Neziraj:
„Njima su preko noći oduzete boravišne dozvole. A, u toj otmici šestorice učitelja, nastavnika, sarađivali su kosovske institucije, sva relevantna ministarstva u sastavu kosovske Vlade.“
Direktor Narodnog pozorišta u Sarajevu Dino Mustafić poručio je da Narodno pozorište ne poznaje oblike ideološke cenzure, te da gostujući, kao i domaći umjetnici, mogu kritički preispitivati društvene okolnosti i vrijeme u kojem žive.