Seminar u Tuzli o zaštiti potrošača u online okruženju - u BiH nema jasnih zakonskih okvira
Udruženje potrošača TK-a organiziralo je seminar u Tuzli o zaštiti potrošača u online okruženju. Apelira se na građane da budu oprezni i da se informišu o pravima kako bi izbjegli krađe i gubitke.
Online prevare u Bosni i Hercegovini postale su sve češća pojava. Svaka druga žalba koju potrošač uloži jeste žalba u vezi s internetskom kupovinom.
“Nedovoljno znanja i puno rizika! Stvar je u tome da mi nemamo zakon o elektronskom kupovanju. Taj zakon je u izradi, skup će nam pomoći”, kaže Gordana Bulić, predsjednica Udruženja potrošača TK-a.
Evropska unija ima nekoliko prava kada je u pitanju zaštita potrošača prilikom online kupovine. “Pravo na garanciju” pruža mogućnost da kupac u roku od 14 dana vrati proizvod ako je oštećen ili ako odluči odustati od kupovine.
“Potrošači u cijeloj Evropskoj uniji su zaštićeni zahvaljući jednoj evropskoj direktivi koja njima omogućuje održati kontrolu nad njihovim osobnim podacima kad idu na mrežu, kupuju online”, navodi Elena Bajrić, predstavnica Evropskog potrošačkog centra.
Zaštita potrošača s pravnog aspekta je izuzetno široko područje koje obuhvata razne segmente. Trenutno najaktuelnija jeste zaštita potrošača u digitalnom svijetu, gdje su izloženi raznim ponudama, a jednako tako i prevarama prilikom kupovine.
“Često nisu ni svjesni svojih prava. Kad je u pitanju kupoprodaja koja se zaključi na taj način, tzv. distanciona prodaja, najznačajnije je da potrošači budu dobro informirani o svojim pravima - da su svjesni da postoji mogućnost odustanka od ugovora odnosno, da postoji jednostrani bezrazložni raskid ugovora”, ističe Anita Petrović, redovna profesorica na Pravnom fakultetu UNTZ.
Na seminaru je istaknuto da su prava potrošača na internetu u BiH slabije zastupljena u odnosu na zemlje Evropske unije, ali i da postojeći zakoni nisu dovoljni da se efikasno suzbiju online prevare i krađe.
federalna.ba