U Mostaru promovirana akademska knjiga 'Socijalnopedagoški preventivni rad'

Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru u četvrtak je predstavljena udžbenik "Socijalnopedagoški preventivni rad" koji se bavi prevencijom problema i poremećaja u ponašanju djece i mladih u Bosni i Hercegovini.

Autorice knjige/udžbenika su dr. sc. Anita Begić i dr. sc. Karolina Tadić-Lesko koje su s pozicije akademske odgovornosti, kako su istaknule, ovim udžbenikom željele dublje „zaroniti“ u socijalnopedagoška područja preventivnog rada za stjecanje uvida u aktualnu problematiku te inicirati procese prevencije i angažiranja odgovarajućih stručnjaka u odgojno-obrazovnim ustanovama.

Djelo je namijenjeno prvenstveno za edukaciju stručnjaka i studenata socijalnog rada i pedagogije, za izgradnju i promociju zdravih životnih stilova i ponašanja djece i mladih.

"U udžbeniku/knjizi 'Socijalnopedagoški preventivni rad', autorice nude inovativan, interdisciplinarni pristup nerijetko (ne)intencionalno marginaliziranim, ali (od)uvijek aktualnim i izuzetno važnim temama utkanim u odgojno-obrazovni i nastavni proces, djetinjstvo i odrastanje, te socijalni milje, fokusirajući se na, pomno promišljeno povezana, teorijska promišljanja i praktične primjere, te relevantne smjernice, u hektičkom svijetu stalnih društvenih, kulturnih, tehnoloških, odgojnih, obrazovnih i drugih promjena, potičući pritom originalnost i kritičko mišljenje", složile su se recenzentice, dr. sc. Slavica Pavlović, izv. profesor i dr. sc. Erna Lučić, izv. prof.

Udžbenik/knjiga daje, na iscrpan i sustavan način, uvid u skupine djece u riziku, rizične čimbenike (u obitelji, kod same djece, vršnjačkih skupina i u školi), brojne ponašajne poremećaje, te odgovarajuće socijalno pedagoške intervencije.

Posebna pozornost je posvećena prevenciji u kontekstu socijalno pedagoškog rada, od obitelji preko škole do šire zajednice, s naglaskom na postojeće preventivne programe u Bosni i Hercegovini, te u BiH još uvijek manje poznate i primjenjivane obiteljsku grupnu konferenciju, medijaciju i druge. Štoviše, jedno potpoglavlje je posvećeno kod nas nerijetko tabuiziranim temama seksualnog zlostavljanja djece i mladih, te ovisnosti o kockanju pri čemu autorice razmatraju i mogućnostima prevencije.

Autorice se osvrću i na ovisnost o alkoholu i psihoaktivnim supstancama i - znakovito nazvanu novim demonom ovisnosti - ovisnost o suvremenoj tehnologiji te pripadajućim načinima suočavanja s istima i prevencijom.

Udžbenik/knjiga ima važnost za studente socijalnog rada, pedagogije i svih studija na kojima se izvode pripadajući nastavni sadržaji, te predstavlja doprinos kako inicijalnom obrazovanju studenata budućih magistara socijalnog rada, odnosno pedagogije, dakle društvenih, humanističkih, učiteljskih, pedagoških i srodnih usmjerenja, tako i stručnom usavršavanju socijalnih radnika, pedagoga, odgajatelja, učitelja, nastavnika, društvenih djelatnika, svih onih koji se susreću s ovim problemima kao svakodnevnim pitanjima iz područja svoga rada, kao i onih koji su zainteresirani za ovu oblast.

Teorijski dio je dopunjen s poglavljem 'Radionice i vježbe', koji kroz ponuđene vježbe za opuštanje daju i praktične primjere za sociopedagoški preventivni rad.

Promociju ovog vrijednog znanstvenog udžbenika, popratili su znanstvenici i stručnjaci iz socijalnog i obrazovnog sektora, priopćili su s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru.

federalna.ba/Fena

promocija knjige