Probijena desna cijev Tunela "Zenica", put Zenica – Žepče kraći za 6,5 kilometara.

Prilog Velide Kulenović

Prigodnom radnom svečanosti na jednom od gradilišta autoceste na Koridoru 5c, poddionica Ponirak – Vraca, danas je obilježeno probijanje desne cijevi Tunela "Zenica", koji je sa svojih 3,36 kilometara dužine trenutno najduži iskopani tunel na ovoj autocesti u Bosni i Hercegovini.

„Na iskop koji smo napravili potrošili smo više od 130 tona eksploziva. Do ove prve faze gradnje tunela, za osiguranje primarne podgrade potrošili smo 30.000 kubnih metara betona, više od 1.200 tona armature. Sve to govori o kompleksnosti projekta, koji će, kada se završi, tek pokazati svoju pravu veličinu i vrijednost", istakao je Miroslav Tadić u ime izvođača radova kompanije "Euro-Asfalt".

 Tunel "Zenica" trenutno se gradi po takozvanom "NATM modelu" ili "Nova austrijska tunelska metoda", a cijelom dužinom prolazi ispod planine Vepar i kada se završe svi radovi, imat će devet prolaza za pješake, dva prolaza za motorna vozila i dvije zaustavne niše. Njegovim puštanjem u promet, put između Zenice i Žepča bit će sigurniji ali i kraći za više od šest kilometara. To u biti predstavlja i toliko kraću relaciju do mosta na rijeci Savi u Svilaju, kada se završi dio trase Koridora 5c do granice sa Hrvatskom, ali i trenutno do Doboja i skretanja na već upotrebni bh. autoput Doboj – Banja Luka – Bosanska Gradiška.