Preliminarni izvještaj: Dotok goriva isključen prije pada aviona Air India u kojem je poginulo 260 osoba

Preliminarni izvještaj: Dotok goriva isključen prije pada aviona Air India u kojem je poginulo 260 osoba

Preliminarni izvještaj pokazuje da je dotok goriva do oba motora aviona kompanije Air India, koji se srušio prošlog mjeseca i usmrtio 260 osoba, prekinut nekoliko sekundi nakon polijetanja.

Let Air India AI171, koji je bio na putu za London, srušio se 12. juna u gusto naseljenom stambenom području u indijskom gradu Ahmedabadu, pri čemu je poginulo 241 od ukupno 242 putnika i članova posade, kao i 19 osoba na tlu. Riječ je o najsmrtonosnijoj avionskoj nesreći u Indiji u gotovo tri decenije.

Prema preliminarnom izvještaju indijskog Ureda za istraživanje avionskih nesreća (Aircraft Accident Investigation Bureau), neposredno nakon polijetanja oba prekidača u pilotskoj kabini koji kontrolišu dotok goriva u motore bili su prebačeni u položaj "isključeno". Pomjeranje ovih prekidača gotovo trenutno gasi motore.

Na osnovu informacija prikupljenih iz uređaja za snimanje podataka i glasovnih zapisa iz pilotske kabine, koji su pronađeni nakon nesreće, izvještaj navodi da se na snimku iz kabine čuje kako jedan od pilota pita drugog: „Zašto si isključio?”, misleći na prekidač za gorivo.

Drugi pilot je odgovorio da to nije učinio. Nekoliko sekundi kasnije avion je počeo gubiti visinu, a iz kabine je upućena hitna poruka kontroli letenja, neposredno prije nego što se letjelica srušila izvan perimetra aerodroma.

Prema izvještaju, prekidači za gorivo su prebačeni u položaj „isključeno“ – jedan za drugim. Nekoliko sekundi nakon toga, prekidači su vraćeni u položaj „uključeno“, čime je dovod goriva ponovo omogućen, a jedan od motora uspio je ponovo da se pokrene, ali to nije bilo dovoljno da se zaustavi gubitak brzine i visine.

Izvještaj ne navodi koji od pilota je dao koju izjavu, niti koji od njih je uputio poruku „mayday, mayday, mayday“ prije pada aviona.

Komandni pilot aviona Air India bio je Sumeet Sabharwal (56), koji je imao ukupno 15.638 sati letačkog iskustva i, prema podacima indijske vlade, bio je i instruktor u kompaniji Air India. Njegov kopilot bio je Clive Kunder (32), s ukupno 3.403 sata letačkog iskustva.

Preliminarni nalazi ne navode kako su prekidači za gorivo mogli biti prebačeni u položaj „isključeno” i time ugasili motore. Ti prekidači su opremljeni sigurnosnim mehanizmima, uključujući i sistem zaključavanja, koji bi trebao spriječiti njihovo slučajno pomjeranje.

Mogli bi proći mjeseci prije nego što istražioci objave konačni izvještaj o uzrocima nesreće. Prema pravilima indijskog vazduhoplovstva, preliminarni izvještaj mora biti objavljen u roku od 30 dana nakon incidenta.

Air India je priznala izvještaj i saopštila da sarađuje s indijskim vlastima, ali je odbila dati dodatne komentare. Kompanija Boeing navela je da i dalje pruža podršku u istrazi.

federalna.ba/Guardian

Air India avionska nesreća