NPS: Riješiti pitanje zapošljavanja opernih pjevača, ostajemo bez umjetnika
Narodno pozorište Sarajevo, kao uporište operne umjetnosti u Bosni i Hercegovini, suočava se s kritičnim izazovom koji prijeti samoj srži njegovog umjetničkog identiteta - problemom stalnog zaposlenja opernih pjevača.
U proteklim godinama se nije otvorilo nijedno radno mjesto za soliste u Operi Narodnog pozorišta. To je problem višegodišnje prirode i nije samo pitanje finansijske stabilnosti umjetnika, već očuvanja operne tradicije u zemlji.
“Ako se nešto ne promijeni, prije svega, u sensibilitetu i razumijevanju te profesije i njenog statusa u društvu, bojim se da će mnogi mladi umjetnici i umjetnice potražiti svoju sreću negdje van Bosne i Hercegovine”, upozorava direktor Narodnog pozorišta Sarajevo Dino Mustafić.
“Iz svog iskustva mogu reći da je jako teško nastaviti dodatni rad na sebi bez stalne potpore tog finansijskog dijela stalnog zaposlenja”, ističe solistica Hana Salihović.
Uzevši u obzir da većina solističkog kadra dolazi sa Muzičke akademije u Sarajevu, a među njima i mnogo mladih koji su honorarno angažovani, to je i problem Akademije. Zbog toga je važna konsultacija struke u procesu donošenja odluka koje utječu na zapošljavanje u Operi.
“To je nešto za šta se morate konsultovati sa strukom, s nama koji smo tolike godine tu proveli i koji iznutra znamo srž problema i njegovo rješenje”, poručuje profesorica solo pjevanja Adema Pljevljak-Krehić.
Naglašeno je kako deficit opernih umjetnika ozbiljno utječe na opernu scenu koja zbog toga ne može da uspostavi kontinuitet. Bez promjena u percepciji, prisutan je rizik od odlaska talentiranih umjetnika izvan granica države. To ukazuje na potrebu sistemskog pristupa, ne samo ad hoc rješenja.
“Nešto je do adrese nadležnih institucija, a to su ministarstva kulture i sporta, Ministarstvo obrazovanja, koje je s Muzičkom akademijom moralo napraviti razgovore, neku projekciju zapošljavanja tih kadrova, a s druge strane, vjerojatno je i do nemara samog menadžmenta Narodnog pozorišta predhodnih godina, koje ovom problemu nije davalo pažnju ili ga nije ga u javnosti akcentiralo. Nadam se da ćemo već u ovoj godini dobiti prostora za pet mladih solista”, kaže Mustafić.
Ovo je problem koji zahtijeva angažman i saradnju na svim nivoima - od institucija do umjetnika. Promjene u zakonodavstvu, veće uključivanje struke i osiguranje stabilnih radnih mjesta su ključni koraci ka očuvanju i razvoju ove umjetnosti.
federalna.ba
Preporučeno
Propalestinski protest izazvao tuču na sceni u Kraljevskoj operi u Londonu
Izvođač koji je držao palestinsku zastavu izazvao je kratku tuču na sceni Kraljevske opere u Londonu u subotu...
Split: Bh. umjetnici u ansamblu monumentalne opere “Dioklecijan”
Praizvedbom opere “Dioklecijan” kompozitora Ive Tijardovića, pod dirigentskom palicom maestra Harija Zlodre,...
Opera 'Gallantry' večeras premijerno u Narodnom pozorištu Sarajevo
Na sceni Narodnog pozorišta večeras, sa početkom u 19:30 sati, premijerno će biti izvedena spektakularna ope...
Baletna predstava “Carmen; Bolero“ zabilježila veliki uspjeh na Festivalu mediteranskog teatra Purgatorije u Tivtu
Spektakularna baletna predstava Narodnog pozorišta Sarajevo „Carmen; Bolero", sinoć je, sa velikim uspjehom, i...
Na Pozorišnom Trgu Susan Sontag izveden koncert Kamernog mješovitog hora KUD 'Lola'
Kamerni mješoviti hor KUD 'Lola' Sarajevo pod dirigentskom palicom Josipa Katavića upriličio je koncert sinoć...
Opera „Attila“ 17. juna na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo
Na sceni Narodnog pozorišta u 17. juna će biti izvedena opera sa prologom u tri čina “Attila” kompozitora Gius...