Ko je kriv za saobraćajne kolapse na Bradini?
Sinoć je na magistralnom putu Tarčin - Konjic, u blizini mjesta Bradina, ponovo zabilježena kilometarska kolona vozila. Podsjećamo, na tom mjestu je prije nešto manje od mjesec počela izgradnja kružnog toka koji je dio završnih radova na poddionici autoputa Tarčin - Ivan, a čiji se završetak očekuje u drugoj polovini septembra. Za razliku od prošlog puta, investitori i izvođači radova odbacuju odgovornost za stvaranje saobraćajnog kolapsa.
Kolona duga 8 kilometara uzrokovala je potpuni kolaps, a ovo nije prvi put da se na istoj lokaciji, usred radova na izgradnji kružnog toka, stvaraju velike gužve. Početkom augusta imali smo isti scenarij, tada uzrokovan pogrešnim odlukama izvođača radova koji su, priznajući grešku, buduće aktivnosti odlučili izvršavati samo u noćnim satima, izuzimajući petak i dane vikenda. No, ovaj put, iz preduzeća Autoceste Federacije BiH kažu da izvođači nisu blokirali saobraćaj.
Izvođač jučer nije izvodio radove na kružnom toku. Jučer je bio vikend i zabilježena je velika frekvencija vozila iz pravca juga prema unutrašnjosti zemlje. Osim toga, jedno vozilo je bilo u kvaru u kružnom toku što je stvorilo dodatnu gužvu.
Ipak, struka tvrdi suprotno. Kaže, nemoguće je da bi velika frekvencija vozila mogla stvoriti takav kolaps, i to baš na mjestu gdje se izvode radovi. Problem izgradnje objekata na saobraćajnicama u funkciji, podsjeća, stalno je prisutan, a objašnjenje je sasvim jednostavno.
"Radi se o neorganizovanom pristupu izvođenja radova vrlo često, ja napominjem od tunela Vranduk do tunela Crnaja, evo sada i Bradine, da je to praktično problem investitora i izvođača radova", pojašnjava profesor emeritus na Građevinskom fakultetu UNSA Mehmed Bublin.
A cijenu, dodaje, plaćaju građani koji tu ne mogu ništa učiniti. Sve je u rukama izvođača radova i investitora koji izbjegavaju slijediti propisane procedure.
"Treba napraviti projekat organizacije izvođenja radova pod saobraćajem, znači to su vanredni uslovi i tu se mora napraviti poseban projekat. Znači ne može se raditi standardna procedura i mora se s izvođačem takvi radovi ako iziskuju dodatne troškove, napraviti ugovor i vršiti kontrola od strane investitora i izvođača", dodaje Bublin.
Jer, prema svemu sudeći, ako se ne krene ka tome, zadržavanje na mjestima izvođenja radova postat će nova realnost bh. građana. Ako već nije.
federalna.ba
Preporučeno
Obilježena godišnjica stradanja 48 srpskih civila na Bradini
U Bradini kod Konjica je obilježena 33. godišnjica od stradanja srpskog stanovništva u ovome selu. U trodnevno...
Obilježene 32 godine od stradanja srpskog stanovništva na Bradini
Na Bradini kod Konjica obilježene su 32 godine od stradanja srpskog stanovništva u ovom selu u proteklom ratu....
Na Bradini pucali i pivskim bocama gađali vozilo Mostarca
Muškarac iz Mostara prijavio je konjičkoj policiji da su mu noćas na cesti M17, u mjestu Bradina, tri nepoznat...
Demant: Većina stradalih bili su pripadnici VRS-a, Đorđić je bio vojnik
Jedinstvena organizacija boraca branilaca Konjica uputila je demant na prilog objavljen 25. maja u Dnevniku 2...
Obilježena godišnjica stradanja 48 srpskih civila na Bradini
U selu Bradina kod Konjica obilježena je 31. godišnjica stradanja 48 srpskih civila i spaljivanja ovog i okoln...
Radovi na kružnom toku Bradina od sada u noćnim satima
Gužvi u saobraćaju zbog izvođenja radova na Izgradnji kružnog toka u mjestu Bradina, kakve su viđene jučer, vi...