Kako su zbog koronavirusa nestale jutarnje gužve
Mjere ograničenja koje su prošle godine u svijetu uvedene u okviru borbe protiv koronavirusa izazvale su pad godišnjeg prometa u većini zemalja, prvi put u proteklih najmanje deset godina, rezultirajući nestankom pojava poput jutarnjih gužvi na ulicama na putu za posao.
Cestovni promet značajno je pao u 2020. na inače zagušenim gradskim ulicama mnogih gradova od Los Angelesa, preko Bengalurua do Mexica, objavila je tehnološka tvrtka TomTom.
Očekuje se da će pandemija i u ovoj godini ostaviti traga na gradskom prometu, kazao je stručnjak za promet u TomTomu Nick Cohn.
“I dalje ćemo biti svjedoci restrikcija u prvoj polovici godine i mislim da ćemo vidjeti mnogo uspona i padova prije nego što se vratimo uobičajenim prometnim obrascima i nekadašnjim razinama prometa”, kazao je Cohn za britansku novinsku agenciju Reuters.
TomTom objavljuje indeks prometa proteklih deset godina.
Prema izvješću TomToma, koje se temelji na podacima 416 gradova u 57 zemalja, pad prometa u SAD-u bio je dugotrajniji nego u Europi zbog toga što je broj zaraženih koronavirusom u SAD-u i tijekom ljeta i početka jeseni bio relativno visok, kaže Cohn, pa su restrikcije bile dulje na snazi.
U SAD-u, gdje su prometno najzagušeniji Los Angeles, New York i Miami, promet je pao u odnosu na godinu prije 36 (LA), 30 (NY) i 26 posto (Miami), pokazuju podaci TomToma.
Moskva je u 2020. bila prometno najzagušeniji grad u svijetu no i tamo je promet pao osam posto u odnosu na godinu prije.
Bengaluru je u 2019. bio prometno najzagušeniji grad na svijetu no u 2020. pao je na šesto mjesto uz gotovo 30-postotni pad prometa u odnosu na godinu prije.
Promet u Londonu i Parizu bio je gotovo 20 posto manji u odnosu na 2019., u Madridu pao je 35 posto, a u Rimu 29 posto. U Berlinu zabilježen je pad cestovnog prometa od tek šest posto u odnosu na godinu prije.
Prometni obrasci poput jutarnjih gužvi pri odlasku na posao, koji se registriraju desetljećima, mogli bi se promijeniti zbog sve veće fleksibilnosti vezane uz rad od kuće zaposlenika, kaže Cohn.
“U SAD-u, Kanadi i Meksiku, ako gledate obrasce vrhunaca u prometu, jutranje gužve čini se da su se otopile”, kaže on. “To nikad ranije nismo vidjeli.”
Prošle su se godine prometni čepovi tijekom odlazaka i povrataka s posla globalno smanjili 25 posto, kaže voditeljica odjela za prometne inovacije i politiku u TomTomu Stephanie Leonard.
S povratkom ljudi u urede, uz sve veći broj cijepljenih, prometni čepovi mogli bi rasti ako zaposlenici odluče izbjegavati javni promet i sami se voziti na posao, kaže John Kilduff iz Again Capital LLC u New Yorku.
federalna.ba/Hina
Preporučeno
Svijet, 04.07.2025.
Protesti u Srbiji. Blokade. Zahtjevi isti. Hapšenja nova. Na demonstrante suzavcem. EU zasjedala u Skoplju, da...
Svijet, 27.06.2025.
Koje su opcije u nemirnoj regiji? Rat ili mir na Bliskom Istoku. Hrana kao oružje u Pojasu Gaze. NATO samit u...
Duga kolona vozila na izlazu iz BiH na pojedinim graničnim prijelazima
Putevi u Bosni i Hercegovini su uglavnom prohodni, bez većih smetnji ili otežanog saobraćaja. U toku su sanaci...
Svijet, 20.06.2025.
Koliko će trajati rat Izraela i Irana?! Može li se Iran oduprijeti moćnoj izraelsko-američkoj ratnoj mašinerij...
Svijet, 13.06.2025.
Postaje li Evropa poprište masovnih ubistava poput onih u Americi?! Barikade, suzavac, garda, marinci! Kuda id...
Šteta i Karić: Realizacijom ključnih projekata smanjit će se gužve i povećati sigurnost u saobraćaju
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta i načelnica Općine Novo Sarajevo Benjamina Karić održali su s...