Izuzetno rijedak i vrijedan muzički album na izložbi u Australiji
Album koji je tako rijedak i vrijedan da ga je samo nekoliko ušiju ikada slušalo bit će izložen u jednoj australskoj galeriji, dajući publici okus ultra-ekskluzivnih pjesama.
Smješten u raskošnu srebrnu kutiju „Bilo jednom u Shaolinu“ - snimljen u tajnosti od strane klana Wu-Tang tokom šest godina - dizajniran je da bude umjetničko djelo. Postoji samo jedna kopija tog CD-a.
Album pionirske hip-hop grupe najskuplji je ikada prodan. Trenutno je posuđen Tasmanijskom muzeju stare i nove umjetnosti (Mona).
Tokom 10 dana u junu, Mona će organizirati male zabave na kojima će publika moći čuti odabrani 30-minutni uzorak albuma.
Album je dio izložbe Namedropping koja ispituje status, ozloglašenost i "ljudsku potragu".
"S vremena na vrijeme neki objekt na ovom planetu posjeduje mistična svojstva koja nadilaze njegove materijalne okolnosti", rekao je direktor kustoskih poslova Mone Jarrod Rawlins.
"Bilo jednom u Shaolinu više je od samog albuma, pa... znao sam da ga moram staviti na ovu izložbu."
Osnovan na Staten Islandu ranih 90-ih, Wu-Tang Clan je zauvijek revolucionirao hip-hop - ali je također poznat po svojim nasilnim i seksualno eksplicitnim tekstovima.
Snimljen u New Yorku i produciran u Marrakeshu između 2006. i 2013., album "Bilo jednom u Shaolinu" uključuje devet preživjelih članova grupe i pop umjetnicu Cher i glumicu iz Igre prijestolja Carice Van Houten.
Grupa je smatrala da je vrijednost muzike smanjena zbog online streaminga i piratstva te su željeli preuzeti "400 godina star renesansnu filozofiju pristupa muzici, nudeći je kao robu po narudžbi".
Album uključuje ručno izrezbarenu kutiju od nikla i rukopis uvezan u kožu koji sadrži stihove i potvrdu o autentičnosti - i pravni uvjet da vlasnik ne smije objaviti 31 pjesmu 88 godina.
Producent RZA to je usporedio s Picassovim umjetničkim djelom ili drevnim egipatskim artefaktom.
"To je jedinstveni original, a ne master kopija albuma", rekao je kada je album pušten u prodaju 2015.
Kao rezultat toga, samo je nekolicina ljudi na planeti čula isječke 31 pjesme.
Grupa potencijalnih kupaca i medija čula je 13-minutni dio 2015., a osramoćeni direktor farmaceutske tvrtke Martin Shkreli - koji je kupio album za 2 miliona dolara (1,6 milijuna funti, 3 miliona australskih dolara) – emitirao je muzičke isječke na YouTubeu kako bi proslavio Pobjeda Donalda Trumpa na izborima 2016.
Shkreli je kasnije bio prisiljen predati ga američkim tužiteljima 2018. nakon što je osuđen za prevaru investitora, a zatim je prodan digitalnom umjetničkom kolektivu Pleasr.
Pleasr je u izjavi rekao da su Mona slušateljske zabave - koje će se održati između 15. i 24. juna - pomogle u ostvarenju "odvažne vizije grupe da napravi album u jednom primjerku kao umjetničko djelo".
Mona je poznata po svojim provokativnim izložbama - nedavna nazvana Ladies Lounge privukla je međunarodnu pažnju nakon što je postala središte visokoprofilnog slučaja protiv diskriminacije.
federalna.ba/BBC