Charli XCX o godini 'Brata', savjetima Ariane Grande i prelasku u glumu: 'Na raskršću sam'
S albumom nominiranim za više Grammy nagrada kao ulazom u kulturološki fenomen koji potresa muzičku scenu i mijenja pravila igre, Charli XCX, Varietyjeva hitmakerica godine, vladala je u 2024. godini svojom viralnošću, ranjivošću i vrućim ritmovima.
U 2024. godini, hit pjesma je više nešto od čega ne možete pobjeći nego nešto što ne možete izmjeriti. Postoje bezbrojne liste, servisi i podaci koji mjere streamove i memeove, emitiranje i sve ostalo što možete prebrojati. Ali nijedan od njih ne može u potpunosti objasniti "Brat Summer", kulturni fenomen koji definira britansku pjevačicu i kantautoricu Charli XCX i njen najnoviji studijski album “Brat”, s hitovima koji se od prošlog ljeta prenose i u narednu godinu-piše za Variety Jem Aswad.
Objavljen u junu prošle godine , album “Brat “ je iznjedrio brojne popularne pjesme. Čak su četiri nominirane za Grammy nagrade, kao i sam album, ali ne i pravi singl koji je doživio najveći uspjeh. Ipak, Charli je proširila svoju karakterističnu nijansu svijetlozelene po cijeloj zapadnoj kulturi, inspirišući bezbroj memova, outfita i fraza (“Bumpin’ that,” “So Julia” i, naravno, da li je nešto “brat” ili nije) i tematske noćne događaje poput “Night of 1,000 Charlisa.” Najnerealnije od svega, nakon što je Charli tvitovala “Kamala je brat (derište)” u julu, to je čak uključeno u kampanju demokratske predsjedničke kandidatkinje Kamale Harris, na veliko iznenađenje same pjevačice.
(Izvor: Agata Serge for Variety)
Sa takvom kulturološkim kapacitetom, njene pjesme su ulazna tačka i gorivo za nešto mnogo veće. Iskustvo "Brat" je neobična kombinacija labavo definiranog konceptualnog albuma i virtuozne marketinške kampanje na društvenim mrežama, što bi moglo biti anatema za neke muzičke čistunce stare škole, ali zapravo predstavlja širi spektar umjetničkog izraza. Zbog svoje vještine u balansiranju svim ovim disciplinama, Charli XCX je Varietyjeva hitmakerica godine.
“Charli ima nepokolebljivu viziju o tome ko je ona”, kaže Jack Antonoff, Grammyjem nagrađeni producent koji je radio za Taylor Swift, Lanu Del Rey, Lorde i mnoge druge, a Charliin je prijatelj više od desetljeća. “Ne postoji dio nje koji bi se povinovao u bilo kojem smijeru, a ona je uvijek bila takva."
Za muzičare koji mijenjaju kulturu kao što su Beyoncé, Taylor Swift, Drake, Ariana Grande i, sve više Charli, muzika je samo postotak ukupne slike koju ćemo nazvati njihovim brendom. To je marketing, fotografija, video zapisi, memeovi, prisutnost na društvenim medijima, linije proizvoda, pop-up nastupi i druga iznenađenja. Umijeće umjetničkog upravljanja karijerom je shvatiti kako sve te stvari zajedno čine veliku i jedinstvenu kulturnu prisutnost – a trik je kako biti svuda na toliko interesantan način da se ljudi ne umore od vas.
Charli to razumije i neumorno primjenjuje od početka ove godine. Ako pogledamo samo jedan nedavni period: 16. novembra briljirala je u dvostrukoj ulozi na „Saturday Night Live“, pojavivši se u gotovo svakom skeču i izvodeći dvije pjesme sa albuma. Dva dana kasnije, priredila je iznenađujući pop-up koncert na Times Squareu, koji je sponzorirao H&M, a obavještenje o tom događaju stiglo je putem Instagrama, gdje su ogromni ekrani na najpoznatijoj lokaciji za senzornu preopterećenost na svijetu eksplodirali sa „Brat“ ikonografijom. 21. novembra najavljena je kao jedan od glavnih izvođača na festivalu Coachella u aprilu, a narednog dana sada već poznati "Brat" jumbo plakati osvanuli su izvan arena diljem Sjeverne Amerike nagoveštavajući proljetnu turneju (nakon njene jesenje turneje po arenama sa Troye Sivanom). 23. novembra nastavila je turneju u Velikoj Britaniji sa uzbudljivim nastupom u londonskom klubu, prije nego što je četiri puta nastupila u arenama do 2. decembra. Pet dana nakon toga bit će 5.500 milja daleko, u u Los Angelesu na Variety's Hitmakers proslavi.
Otvorite Instagram i tamo je, u reklami za Acne Studios, ili u zapravo prilično smiješnom Google spotu sa Sivanom, gde snimaju video koristeći proizvode koje su kupili putem ShopWithGoogle. Ili reklama za H&M. Prošetajte ulicom u metropoli i taj odvratan ton zelene, na autobusu ili nečijoj jakni, podsjeća na „Brat“, čak i ako to nema nikakve veze sa njim. Uložila je svaki sat u promociju i širenje tog brenda.
„Pronađeš vremena za stvari koje voliš“, kaže umorno sjedeći na kauču u studiju u Brooklynu s tamnim naočarima, prije nego što krene na još jedno fotografisanje. „Ali, također, posljednjih dana stvarno ne spavam. 2020... hm, koji je sad to godini?“ smeje se retorički. „2024. za mene sigurno nije bila mirna godina.“
Više od decenije, Charli XCX je jedna od najinovativnijih i najuticajnijih pjevačica, tekstopisaca i producentica u pop muzici, pomjerajući granice žanra, spajajući svoje melodijske instinkte sa produkcijskim tehnikama koje čuje u klubovima i od svojih saradnika; ona je zaštitnica podžanra koji se zove hyper-pop (obično uz prezirno podizanje očiju). Ali čak i sa tim statusom, što bi bilo više nego dovoljno za većinu muzičara, zvijezda je koja stalno traži nešto novo što će inspirisati njenu kreativnost.
(Izvor: Agata Serge for Variety)
Ona može napisati hit pjesmu gotovo kad god poželi. Njena karijera je zablistala 2012. godine ,kada je bila tekstopisac i producent pjesme “I Love It” grupe Icona Pop; dvije godine kasnije bila je na prvom mjestu američkih ljestvica sa pjesmom “Fancy” koju je snimila u saradnji sa Iggy Azaleom “Fancy”; 2019. napisala je scenarij za globalni hit "Señorita" Camile Cabello i Shawna Mendesa; i sama je postigla iznenađenje prošle godine sa hit pjesmom "Speed Drive", sa soundtracka za film "Barbie". Ipak, status superzvijeze joj je bio nedostižan. Pokušala je stvarati tradicionalniji pop sa albumom "Crash" iz 2022., koji je bio njen najbolji album prije albuma "Brat", iako nije doveo do velikog uspjeha.
Ali u proljeće 2023. predstavila je svom timu ono što je opisano kao "Brat Manifest", ploču raspoloženja i fasciklu punu PDF-ova i bilješki za album "Brat", godinu dana prije nego što je album objavljen. U tome je bio glavni plan za beskrajno Brat ljeto.
„Obično, kada napravim album, postoji prelazni period [nakon što je snimljen] u kojem razmišljam o tome kako da predstavim muziku“, kaže ona. „Ali kod ovog albuma, zapravo sam to uradila prvo — razmišljala sam o marketingu prije nego što sam pravila muziku. Prvo sam imala naziv, što je bilo kratko i super-korisno u procesu pisanja. Postavilo je granice u pisanju pjesama, jer odmah, ako bih pisala pjesmu sa [dugogodišnjim saradnicima] A.G. Cook-om ili Cirkutom, odmah bi bilo jasno: 'Ovo nije brat,' i mi bismo nastavili i uradili nešto što je brat.“
Naravno, pojam “brat” nije lako definirati, što je dio njegove privlačnosti. Najbliže što je Charli sama uspjela objasniti bilo je tokom njenog govora na „SNL“-u: „Iskreno, to je samo stav. To je vibracija“, kaže, navodeći primjer reakcije Marthe Stewart na Netflixov dokumentarac "Martha". Kada se Martha naljuti zbog starog članka iz časopisa i kaže da joj je drago što je novinarka koja ga je napisala mrtva — to je “brat“, rekla je. „A onda, kada je ta ista novinarka odgovorila i rekla, 'Ej! Živa sam, kučko!' — to je ekstremno brat.“
Charliina dugogodišnja izdavačka kuća, Warner Music's Atlantic, navikla je na njezina iznenađenja, ali to ne znači da je kompanija odmah shvatila šta se dešava. “Mislim da su me oduvijek doživljavali pomalo autsajderom. Bilo je to nešto što je moja diskografska kuća možda smatrala… ne kao slabost, već kao nešto s čime nisu baš znali šta učiniti. I mislim da je ovaj manifest - iako je tako smiješno nazvati ga tako - jasno davao do znanja da je to nešto čemu treba da se posvetimo. Kao, zašto ne plasiramo muziku poput mode i ne njegujemo tu želju, gdje svi žele dobiti novi drop? Mislim da postoji neka ekskluzivnost u tom osjećaju, ali kada si unutra, to je vrlo inkluzivno. Mislim da ako umjetnici ili umjetnost postanu previše lako dostupni, sve postane previše jednostavno i pomalo dosadno.“
Isra Ali, docentica medijske kulture i komunikacija na Univerzitetu New York, naziva “kampanju Brat” „taktičkim trijumfom“ za umjetnicu. „Charli je očigledno u direktnoj komunikaciji sa svojom publikom i čini da se osećaju kao da su dio toga, ali je također smislila kako to da uradi na način koji generiše mnogo više interesovanja među širom publikom“, kaže Ali. "Ako slavna osoba ili bilo ko pokušava nešto reklamirati ili plasirati na tržište, a dobro osmisli kako prenijeti tu autentičnost, a istovremeno zaista to i uspije efektno brendirati, to je čarobna kombinacija."
Vibracija je cool, zabavna i bezobrazna, ali tajni sastojak je zapravo ranjivost, spremnost da se bude haotičan, nesavršen i ponekad tužan. „Cijela ideja o tome da budeš “brat” je interesantna za mene, jer zašto se ljudi uopće ponašaju kao derišta (brat) ?“, pita Charli. „Zašto ljudi izlaze iz okvira, ponašaju se nepristojno i prkose? Mislim da je to zato što ponekad kompenziraju nesigurnost ili osjećaj nelagodnosti, i mislim da se to dvoje slaže.“
(Izvor: Agata Serge for Variety)
Zaista, uprkos hip-hop stavovima u pjesmama poput „Von Dutch“ („U redu je priznati da si ljubomoran na mene“), nesigurnost je ogromni dio tekstova na „Brat“ albumu, koji su daleko ličniji i detaljniji od njenog prethodnog rada. Ona pjeva o svemu, od opsjednutosti svojom težinom i oblikom svog lica do toga da li je vrijeme da ima bebu sa svojim vjerenikom, Georgeom Danielom, producentom i bubnjarom britanske grupe The 1975. „Moje nesigurnosti nisu zasnovane na načinu na koji stvaram,“ kaže ona o toj dihotomiji. „One su zasnovane na tome kako izgledam, kako se osjećam u sobi punoj ljudi koji me ponekad plaše, i na tome da nisam dovoljno dobra, osjećajući se kao stranac, šta god. Mislim da ponekad ljudi nisu iskreni u vezi s tim, iako možda svi drugi na svijetu žive u zen stanju i ne osjećaju se tako,“ smije se. „Živimo u svijetu u kojem smo stalno bombardovani ludačkim standardima ljepote, stalno smo na telefonima, stalno se ogledamo, zavirujemo u sebe — teško je ne razmišljati o sebi kao o robi. Ali kada je u pitanju moj rad, samo znam — to je instinkt, pretpostavljam.“
Daniel udvostručuje snagu tih kvaliteta u svom radu. "Charlino uvjerenje, iskrenost i ranjivost najmoćnije su stvari koje je čine briljantnom umjetnicom i tekstopiscem", kaže on. “Ti vjeruješ apsolutno svemu što ona radi.”
Charlin put od nadobudne pop zvijezde do kultne umjetnice i kultnog fenomena, bio je istovremeno dug ali i brz, gotovo preko noći postignut uspjeh.
Charlotte Emma Aitchison, alias Charli XCX, rođena je 2. augusta 1992. u Cambridgeu u Engleskoj i odrasla je u obližnjem Start Hillu, oko 30 milja sjeverno od Londona. Jedino dijete oca Škota i majke indijskog porijekla, kaže da je bila maltretirana zbog svog porijekla i da je kao dijete bila samotnjak. Opsjednuta Britney Spears i Spice Girls, rano je pokazala muzički talent, naučila je svirati gitaru i klavijature i počela objavljivati pjesme koje je napisala na MySpaceu kao tinejdžerica. Čak je i potpuno sama snimila album “14” (njezinih godina u to vrijeme), koji je bio privatno štampan, ali ga je lako pronaći na internetu.
„Bože, toliko mrzim taj album”- kaže. „Nisam ga slušala deceniju, barem. Bio je to neki prelazni period — postoje pjesme svirane na gitari, ali i elementi mog istraživanja dance muzike. Neke od tih pjesama su grozne, ali mislim da je tu postojala neka stilistika, pravac koji je nekoliko ljudi primijetilo.“
Uspjeh je došao kada je otkrila klupsku kulturu. “Odradila sam nekoliko malih akustičnih koncerata, ali nikad se nisam osjećala posebno svojom, pjevajući na pozornici s gitarom”, kaže. “Tek kad sam imala 14 ili 15 godina i počela ići na rejvove, osjetila sam inspiraciju, nastupajući sa svojim iPodom i mikrofonom.” Nastavila je u tom smjeru, objavljujući pjesme i izdajući mixtapeove, postupno šireći krug suradnika.
Sa 18 godina napustila je dom i otišla na studije na Slade School of Fine Art Univerzitetskog koledža u Londonu, ali je odustala od studija tokom druge godine nakon što je potpisala ugovor sa s Warner's Asylum Records. A.G. Cook se prisjeća: „Imali smo zajedničke prijatelje u njenoj umjetničkoj školi koji su rekli: ‘Ova djevojka stvara muziku i kao da je potpisala ugovor s diskografskom kućom!'- smije se.
Iako je u početku imala problema da pronađe pravac, na putovanju u Los Angeles kako bi se srela sa producentima, povezala se s Arielom Rechtshaidom, koji će ubrzo postati uspješan s Vampire Weekend, Haim i Sky Ferreira.
2011. godine, Charli je izdala dva singla kao rezultat te suradnje , „Stay Away“ i „Nuclear Seasons“, koji su privukli pažnju Pitchforka i alternativnih medija. Otprilike u isto vrijeme, pjesma koju je stvorila sa drugim producentom, Šveđaninom Patrikom Bergerom, bila je obrađena od strane dua Icona Pop. „I Love It“ objavljena u maju 2012. godine, postala je globalni hit, dostigavši vrh britanskih top-lista i postajući prvi hit 19-godišnje Charli. Njen debi album, „True Romance“, izdat je početkom 2013. godine.
(Izvor: Agata Serge for Variety)
Godinu dana kasnije, stvari su postale još veće: „Fancy,“ Charli-ina saradnja sa Iggy Azaleom, zauzela je prvo mesto na Billboard Hot 100 tokom sedam nedjelja u proljeće, a njen sopstveni singl, „Boom Clap“ (koji je i dalje njen najveći solo hit u SAD), dostigao je 8. mjesto na jesen. Njen drugi album, punkerskiji „Sucker,“ objavljen je krajem godine. Ali uprkos uspjehu, koji je oduševio njen menadžment i izdavačku kuću, to nije bilo ono što je Charli željela. „Tada sam još uvek sam tražila svoj put kao tekstopisac“- kaže ona. „Bilo je tu puno razmišljanja na tim albumima.“
Svoj zvuk i ljude pronašla je u kolektivu PC Music, opuštenoj grupi tekstopisaca-producenta uključujući Cooka i škotskog muzičara Sophie (preminuo je 2021. godine), koji su spojili inovativne, ponekad uznemirujuće digitalne zvuke sa slatkim pop melodijama. „Kada sam bila mlađa, osjećala sam se vrlo usamljenom u svojoj kreativnosti, i to mi je bilo stvarno tužno,“ kaže sada. „Volim da radim sa Arielom i Patrikom, ali tek kada sam upoznala Sophie i A.G. Cooka i sve ljude s kojima smo sarađivali, stvarno sam osjetila da sam pronašla ljude koji razumiju moju viziju.“
Charli je potpuno ušla u taj zvuk, sarađujući sa Sophie na ep-iju koji pomjera granice, „Vroom Vroom,“ koji je ostavio njen prethodni rad daleko iza sebe i zbunio njenu izdavačku kuću i budući menadžment. Čak i osam godina kasnije, „Vroom Vroom“ je gruba vožnja, puna upadljivih zvukova i naglih ritmova koji namjerno sukobljavaju pop melodije. „U mom viđenju to je bio megahit,“ kaže Cook, „ali očigledno je izdavačka kuća bila u raspoloženju kao: 'Ovo ništa ne liči na „Fancy“ i „Boom Clap.“ Ovo je katastrofa!'“
Charli kaže: "Mislim da je ponekad to zapravo vrlo dobar znak, kada ljudi kažu, 'Ne, nemoj to, ne sviđa nam se, ne razumijemo.' Za mene, to je znak da će nešto pokrenuti razgovor, pa će drugi ljudi odgovoriti sa 'Sviđa mi se.'"
I vrijeme je zaista to potvrdilo. „‘Vroom Vroom’ je jedan od najutjecajnijih muzičkih albuma našeg vremena“ - insistira Antonoff. „Neke stvari zbog kojih su umjetnici najviše hvaljeni, zapravo su ljude u početku zabrinjavale. Ako ne izazoveš neki dio te reakcije, ne pomjeraš priču naprijed.“
Tokom narednih meseci, Charli je razvijala svoj novi zvuk, jer je njena saradnja sa Cookom postajala dublja. Objavila je dva mikstejpa 2017. godine, drugi od njih, „Pop 2“, je referenca za hyper-pop žanr. Ta faza kulminirala je 2019. godine albumom „Charli“, koji je sadržao obožavane fan-songove kao što su „1999“ i „Blame It on Your Love.“ Ali Charli je došla do kraja jednog poglavlja i tražila je novu inspiraciju. Tokom pandemije, dala je sebi i Cooku pet nedjelja da naprave album, a kao rezultat toga nastao je „How I’m Feeling Now“, snažan, ali ponekad (razumljivo) pomalo maničan album. Sljedeći je bio „Crash“ iz 2022. godine, poslednji album u njenom početnom ugovoru sa Atlantic U.K., na kojem je pokušala da se uklopi u igru pop zvijezde – još jedan način da osvježi sebe.
„Nikada nisam zaista napravila pop album u tom klasičnom, velikom izdavačkom smislu — raditi sa A&R-om [izvršni direktor za umjetnički razvoj] i dobijati pjesme i stvari poput toga,“ kaže ona. „Dakle, da, to je bilo kao da igram ulogu velike pop zvijezde. Smiješno je sada vidjeti kako je uspjeh albuma 'Brat' zasjenio sve to, jer sam bila spremna da on bude album namijenjen samo za užu publiku.“
U oktobru, samo šest mjeseci nakon objavljivanja albuma „Brat“, Charli je izdala sestrinski album, remiks izdanje pod nazivom „Brat and It’s Completely Different but Also Still Brat“, koji prepravlja svaku pjesmu. Za razliku od nekih dominantnih umjetnika, ona nije ni najmanje posesivna prema svom radu i dobrodošle su joj radikalne reinvencije, kako u tekstovima, tako i u muzici.
„Zaista sam željela da promijenim pjesme, jer me to stvarno inspiriše kod plesne muzike — kako možete uzeti jedan element iz pjesme i potpuno ga transformisati u nešto drugo,“ kaže ona.
Tako je Charli stvorila nove narative u tekstovima nekoliko pjesama. Na remiksu pjesme „Girl, So Confusing“, ona i njena prijateljica Lorde javno su rješavale lične nesuglasice u tekstovima, doslovno „radeći to na remiksu“ i zatvorile krug na sceni u Madison Square Gardenu tokom Charlinog koncerta prošlog septembra, gdje su zajedno izvele pjesmu pred oduševljenom publikom. (Lorde-ova pjesma uključuje stihove: “Uvijek bi govorio, 'Idemo van', ali onda bih otkazao u zadnji tren / Bila sam tako izgubljena u glavi i bojala sam se biti na tvojim slikama / A tvoj život se činio tako sjajnim.“) Takođe je sarađivala sa Arianom Grande, koja joj je dodala svoje viđenje slave i inovativne vokalne stilove na ponovnom snimku pjesme „Sympathy Is a Knife“, i sa Billie Eilish, koja joj je dala seksualno nabrijanu poruku na pjesmi „Guess“ („Charli voli dečke, ali zna da bih to odradila.“) U video-spotu pjesme, kroz zid ulazi buldožer pun stotina pari donjeg rublja.
„Za ‘Girl, So Confusing,’ čim sam je napisala, znala sam, 'Moram da pozovem Elu [Lorde] da uradi remiks ove pjesme,'“ kaže Charli. „Ali nisam znala kako da joj priđem, jer je očigledno to bila komplicirana situacija. I kada sam na kraju to uradila, ona je zapravo predložila, 'Možda bih mogla da napišem stih.' U roku od 24 ili 48 sati, ona je napisala taj nevjerovatni stih, što me stvarno, stvarno emotivno pogodilo. A Billie je sama vozila buldožer kroz zid — rekla je, 'Ja radim svoje kaskaderske trikove!'“
Grande je, sa druge strane, „privukla pažnju prema toj pesmi,“ kaže Charli. „Imala je puno toga da kaže. Razmenjivale smo stihove, razgovarajući o svim noževima koje smo obje osjećale u ovoj industriji.“
Grande joj je također ponudila ohrabrenje i podršku za sljedeći korak Charli XCX: glumu. Gostovat će u nadolazećoj humorističnoj seriji Benita Skinnera "Overcompensating", kao i u tri indie filma: trileru Gregga Arakija "I Want Your Sex", s Olivijom Wilde i Cooperom Hoffmanom u glavnim ulogama; Daniel Goldhaberov remake filma “Faces of Death” iz 1978.; i adaptacija grafičkog romana Julije Jackman "100 noći heroja". S Antonoffom je čak napisala muziku za nadolazeći film Davida Loweryja "Mother Mary".
Svi ovi nastupi su dizajnirani kao male uloge. „Sve je bilo relativno malo, i uživam u učenju o tome kako je biti na setu i učiti od sjajnih režisera i glumaca,“ kaže ona.
. „Mrzim kada muzičari skoče u drugi pravac, bez da zaista istraže ili nauče bilo šta o tome. Tako da sam čitala mnogo knjiga da se edukujem posljednje tri ili četiri godine prije nego što sam stvarno nešto uradila.“
(Izvor: Polk Imaging)
Podrška od Grande stigla je nekoliko nedJelja prije Charliine dvostruke uloge na "SNL." „Ona je očigledno već bila tamo [na 'SNL' u septembru] i odradila to fantastično, pa sam dobijala savjete,“ kaže Charli. „Samo mi je rekla: 'Bićeš nevjerovatna, samo se opusti, to je super zabavno', ali osim njenog savjeta o kontaktnim sočivima — kojih se na kraju nisam držala te večeri — stvarno sam poslušala [jLorne Michaels-ov] savjet, koji je bio da verujem procesu, da sve ide svojim tokom i da ne pokušavam previše da kontrolišem stvari koje će se već same riješiti usput. Poslušala sam taj savjet, jer, mislim, zašto ne bi?
Na kraju godine ispunjene velikim momentima, Charli XCX je na ivici nečega za šta kaže da nije sigurna da li to želi: da postane velika zvijezda.
„Stvarno ne znam,“ uzdiše. „Mislim da sam sada na raskrsnici u životu, gdje je očigledno moja muzika postigla neki novi nivo uspjeha, pretpostavljam,“ dodaje oprezno, kao da se ne usuđuje da to zapravo kaže. „Mnogo se promijenilo za mene s ovim albumom, i doživljavam stvari poput toga da me ljudi fotografiraju kada to možda ne želim, ili osećanja da me ljudi u prostoriji gledaju. Ponekad volim taj osećaj, a ponekad ne, pa mislim da zapravo nema jednostavnog odgovora.“
Ali najvažnije: Da li je ispunila sve tačke na “Bratfestu”?
„Oh,“ smješka se, „mislim da smo to davno prošli !“
federalna.ba/variety.com