Almin Zrno: Pandemija je vrijeme za promišljanje
Fotografija je vrhunska umjetnost, stav i pogled na život. Svjetsku slavu u to ime prenosi Almin Zrno, čovjek iz Sarajeva, svakako jedan od onih čije ime tako mnogo znači svuda i uvijek.
Autor je i dvije monografije "Vijećnica" i "Apologija erosa". Dobitnik je sedam prestižnih nagrada Collegium artisticum za najbolju fotografiju. U svojoj profesionalnoj karijeri organizirao je više od 20 samostalnih izložbi u Bosni i Hercegovini i inozemstvu. Svuda je rado viđen gost, a njegov objektiv svjedok je vremena u kojim se izvanredno prepoznaju lica i emocije.
S 14 godina u jednom fotoklub koji je tada bio jako popularan zavolio je svijet umjetničke fotografije. Samo tri godine kasnije osvojio je prvu nagradu za najbolju fotografiju na republičkom takmičenju.
Najsretniji je i tada i sada kada za zauvijek zabilježi trenutak, emociju, dodir, refleksiju - upravo fotografijom.
On je na vrhu, on je Almin Zrno, fotograf koji vjeruje u simbole i znakove vremena. Uvijek na strani humunizma i dobrote u nama.
“Pandemija je zaustavili čitavu planetu, zaustavila je sve što se događa, privredne tokove, sve što smo namaštavali da ćemo raditi, sve je stalo. Međutim, vrijeme koje smo dobili je neprocjenjivo. Stali smo i zaustavili svoju trku u vremenu koje je u zadnjih deset godina postalo nekako nehumano. Sve se odvija suviše brzo i više niko nema koncentracije ni za šta. Odjednom staneš i imaš vremena za sve. Kao što mi je rat bio vrijeme za promišljanje, tako mi je pandemija došla kao vrijeme za promišljanje. Puno odluka je doneseno i puno nečeg novog je ispred mene”, priča Zrno.
Ističe da mu fotografija kao izbor životnog puta nije težak jer u tome uživa i fotografiju beskrajno voli.
“Pandemija je i vrijeme introspekcija samog sebe i shvatanje koliko si ustvari miljenik sreće da radiš posao koji nije posao nego ljubav, strast i sve ono što tebe zaista ispunjava”, ističe Zrno.
Kaže da je internet kao osnovni alat globalizma toliko ubrzao i devalvirao stvari, dokinuo pamet i struku i dao prostor ogromnoj galeriji ljudi da se samopromovišu i da putem kupljenih pratilaca odjedanput postanu bitni.
Međutim, ističe, ima ljudi kojima to nije bitno već im je bitno ko te primijetio, ko piše stručni tekstove o tebi, ko te valorizuje i kakve su te valorizacija. Stoga je, naglašava, za svakog stvaraoca jako bitno naći neki svoj rukopis.
“U mom slučaju to znači naći neko svoje svjetlo i nešto što vas izdvaja iz mase fotografa, pogotovo danas kad su svi fotografi; da kad vidite tu fotografiju kažete: Ja mislim da je ovo Zrno.”
Kad su u pitanju strukovna udruženja i njihov položaj, Zrno ocjenjuje da ona – ovakva kakva jesu - u ovoj državi ne trebaju nikome. Samim tim je zaštita i autora i njihovih djela u ovoj državi na klimavim nogama, naglašava.
“Ko je prošao valorizaciju, ko je prošao školu, ko je izlagao na bezbroj izložbi, ko je dobitnik bezbroj nagrada - dajte mi tu osobu, nemojte da politika ili bilo ko drugi raspravlja o nečemu što mu ne pripada. Ako ste čestit, pošten i ako volite ovu zemlju, nećete raditi ni u čijem interesu sem u interesu profesije i struke, a onda bi od toga svi imali koristi”, zaključuje Zrno u intervjuu za magazin Pretežno vedro.
Cijelu emisiju pogledajte OVDJE.
federalna.ba
Preporučeno
Pretežno vedro, 03.07.2025.
Nakon deset godina, obnovljena najvažnija Rafaelova soba u Vatikanskim muzejima. Spas od visokih ljetnih tempe...
'Majka Srebrenice': Globalna memorijalna izložba povodom 30 godina od genocida u Srebrenici
Javna ustanova Gradski Muzeji Sarajevo (Muzej savremene umjetnosti Ars Aevi) pokrenula je međunarodni umjetnič...
Pretežno vedro, 26.06.2025.
Kako se životinje na gradskoj farmi nose sa vrućim ljetnim danima? Ljeto donosi i opasnost od požara - zavirit...
Pretežno vedro, 19.06.2025.
Na sajmu tehnologije u Parizu, predstavljene praktične primjene umjetne i teligencije. Sintetička ruka mogla b...