Akcija FUP-a, meta bivša uprava Autocesta FBiH
Današnja operativna akcija pod nazivom „Landfill“ tereti bivšeg direktora Autocesta Elmedina Volodera i još nekoliko uposlenika Autocesta i drugih subjekata za krivična djela - zloupotreba položaja i pranje novca i to prilikom izgradnje dionice autoputa kod Žepča. Kako se saznaje, osim bivšeg direktora Autocesta Federacije, ostali osumnjičeni u ovoj akciji su Marijan Nikolić iz Žepča, Boris Zekić iz Orašja, Reuf Kadrić, zaposlenik Autocesta, te privatnik iz Sarajeva Mustafa Musabegović. Nezvanično, istraga je mahom usmjerena na sumnjivu eksproprijaciju zemljišta u okviru dionice Poprikuše – Nemila. Policijski službenici vršili su tokom dana pretrese na devet lokacija u tri kantona, a Voloder je predmet nekoliko ozbiljnih istraga, koje vodi Tužilaštvo Zeničko-dobojskog kantona, provodi Tužilaštvo Hercegovačko-neretvanskog.
„Ovo sam ja najavljivao da će se desiti određene stvari kada je riječ o borbi protiv korupcije, organizovanog kriminala itd. Zasluge pripadaju direktoru i operativcima FUP-a i tužilaštvu koje trenutno radi na ovom predmetu“, kazao je federalni ministar unutrašnjih poslova Ramo Isak.
Podsjećamo, Transparensi internešnel je ranije objavio informaciju prema kojoj je firma Divel, čiji je vlasnik bivši direktor Autocesta Elmedin Voloder, od javnih preduzeća u BiH dobila čak 68 ugovora, ukupne vrijednosti 13,8 miliona KM, a svi su u vezi sa uslugama izrade saobraćajnih projekata, nadzora nad izvođenjem radova i poslovima projektne dokumentacije. Transparensi navodi da je kompanija Divel samo od Autocesta Federacije BiH dobila ugovore čija je vrijednost viša od 8,8 miliona KM. Inače, ugovor o izgradnji dionice Poprikuše – Zenica sjever, čija je poddionica Vranduk – Ponirak, potpisan je 15. maja 2019. godine. Nadzor nad izvođenjem radova vrši konzorcij DRI upravljanje investicijama iz Slovenija i – Divel iz Sarajeva.
Ova dionica trebala je biti završena u augustu 2021. godine, ali aneksom ugovora definiran je novi rok završetka radova i to je 31. mart 2026. godine!
Treba istaći i da je Voloder bio na čelu Autocesta Federacije BiH skoro dvije godine te da je u jednom danu istovremeno bio direktor i vlasnik Divella i prvi čovjek Autocesta, a 14 dana kao federalni parlamentarac i v.d. direktora Autocesta, što pokazuje, naveli su iz Transparensija, da se nalazio u direktnom sukobu interesa.